El present treball és una investigació sobre l’ensenyament de les tipologies textuals a secundària i l'adequació dels textos seleccionats per aconseguir un aprenentatge significatiu de l'alumnat. Comprensió i expressió són els eixos bàsics del procés ensenyament-aprenentatge i el protagonista, l'alumne, necessita la competència comunicativa per adquirir altres coneixements, per això pensam que és tan important fer feina amb les tipologies textuals seguint sempre que sigui possible un mètode inductiu, que faci que l'alumne descobreixi les diferències entre elles i sigui capaç de crear textos de tot tipus.
El treball consta de dues parts. La primera és un estudi sobre la didàctica de les tipologies textuals, que inclou un anàlisi dels diferents treballs publicats i una enquesta feta als professors de secundària de les Illes Balears. La segona part, en canvi, és una proposta didàctica d’ensenyament de les tipologies textuals, i concretament dels textos narratius. Aquesta proposta ha estat elaborada sota els pilars de l’educació inclusiva, i concep el text no només com una oportunitat per aprendre llengua a partir de la comprensió i la pròpia creació, sinó també com una eina per treballar les emocions i el jo.
El títol elegit per a la unitat didàctica respon a la necessitat de motivar l'alumnat a treballar les tipologies textuals (expressió que per ventura “allunya” l'alumne del contingut). La narració és un mirall perquè ell s'hi pot veure reflectit i també una finestra perquè li permetrà viure experiències alienes (obrir-se al món). Si comptam amb l'atenció de l'alumne aconseguirem més fàcilment els objectius que ens hem proposat.