A
les escoles i instituts, l’objectiu de la geografia consisteix, bàsicament, en desenvolupar les
percepcions de l’alumne
i el
correcte
enteniment
dels aspectes geogràfics. Els alumnes adquireixen
coneixements
amb major facilitat si poden relacionar el que estan aprenent amb la seva pròpia
experiència,
per això l’ensenyança geogràfica
ha de
basar-se en l’observació de primera mà. Per
tant, les sortides didàctiques tenen
una importància crucial, són
una oportunitat d’ensenyament i
aprenentatge que potencia el procés d’aquesta
observació, sempre hi quan els continguts siguin
significatius.
Amb aquesta premissa, s’ha elaborat
una proposta de sortida didàctica per alumnes del
primer cicle de l’Ensenyança Secundària Obligatòria
(ESO), amb les corresponents activitats per
realitzar, abans, durant i després de la sortida.
Aquesta sortida es durà a terme per la Comun
a de
Bunyola, una enorme superfície forestal, que utilitzarem com a recurs per a que
als alumnes puguin
obtenir els
coneixements
bàsics sobre aquest
medi natural. Al
hora es pretendrà que l’alumne
adquireixi unes competències bàsiques per
a poder treballar
amb autonomia i també
potenciar un
comportament respectuós amb el medi natural.