Aquest TFG tracta els fonaments i les característiques dels itineraris entesos com un gran
recurs didàctic per a l’ensenyament de geografia. Des dels fonaments teòrics es proposa la
realització d’un itinerari per a la interpretació del paisatge. Entès aquest com el recorregut
marcat per una comunitat sobre un territori determinat al llarg del temps. Al mateix temps,
aquesta activitat ha de servir per fer un repàs dels diferents continguts conceptuals i
procedimentals que els alumnes han anat estudiant duran el transcurs del curs escolar. Però
en aquest tipus d’activitats els continguts que prenen més protagonisme són els actitudinals,
ja què arribar a conèixer i entendre les relacions
que determinen els paisatges ens ajuda a
créixer culturalment com a persones d’una comunitat i actuar de forma cívicament correcta
envers el territori que ens envolta.
Per a la realització de l’itinerari s’ha escollit el llogaret de s’Estanyol de Migjorn, que tot i
estar ubicat a la costa migjorn del municipi llucmajorer, no ha sofert intrusió turística i els
seus paisatges encara mostren restes d’antigues èpoques on els oficis i els costums eren
diferents.
El resultat d’aquest treball és la proposta d’un itinerari per s’ Estanyol de Migjorn. Aquest
consta de set aturades diferents on els alumnes van
coneixent la zona d’estudi al mateix
temps que aprenen i fan seus nous coneixements.