Intervenció assistida per ordinador en infants de primària amb baix rendiment acadèmic

Show simple item record

dc.contributor Bornas Agustí, Francesc Xavier
dc.creator Llabrés Bordoy, Jordi
dc.creator Departament de Psicologia
dc.date 2000
dc.date.accessioned 2017-07-10T09:37:03Z
dc.date.available 2017-07-10T09:37:03Z
dc.identifier 8469000298
dc.identifier http://ibdigital.uib.cat/greenstone/collect/tesisUIB/index/assoc/TDX-0308/105-1019.dir/TDX-0308105-101927.pdf
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/2587
dc.description Malgrat els infants amb baix rendiment acadèmic (BR) no presenten problemes importants a l'entorn escolar, necessiten instrucció individualitzada per aprendre el mateix que els seus companys sense problemes de rendiment. Els mestres tenen massa alumnes dins l'aula per parar atenció individual als seus alumnes amb BR. Els ordinadors poden administrar aquest tipus d'instrucció si s'utilitza el programari adient. Aquest programari ha d'estar basat en el currículum dels infants. A més a més l'estil d'ensenyament del programari ha d'estar d'acord amb l'estil d'ensenyament del professorat. L'objectiu d'aquest estudi és avaluar l'eficàcia instruccional d'un programari basat en el currículum d'un grup d'alumnes de tercer de primària amb baix rendiment acadèmic. Amb la intenció d'avaluar la importància del tipus d'ajuda es varen desenvolupar dues versions del mateix programari. Una oferia ajudes dinàmiques i l'altra ajudes estàtiques. A més a més, la versió "dinàmica" es va utilitzar de dues formes diferents: un grup d'alumnes va treballar només amb l'ordinador mentre que l'altre grup rebia ajuda d'un terapeuta mentre treballaven amb l'ordinador. No varen aparèixer diferències significatives quant al rendiment en els quatre grups experimentals. És a dir, els alumnes que havien treballat amb l'ordinador rendien igual al final de la intervenció que els que havien seguit anant a classe normalment. És important remarcar que els alumnes que treballaven amb l'ordinador ho feien mentre el grup control rebia classe de la matèria treballada. Els resultats suggereixen clarament que la tecnologia pot ajudar als mestres a atendre les necessitats educatives dels alumnes amb BR. Quant a les estratègies d'aprenentatge, a major nivell de suport rebut, major utilització d'estratègies avançades. Així doncs, els resultats recomanen la integració dels ordinadors a l'aula, per tal que el professor pugui donar suport a l'infant quan aquest ho necessiti.
dc.description In this work we look at whether the educational role of the teacher, from a Vigotskyan point of view, can also be taken on by a computer. Software including Math and Reading activities with three different scaffolding levels have been developed and used over a period of 10 weeks (the effective time was 15 hours) with third grade children with low academic achievement. Both the achievement and the strategies employed were assessed. The results indicate that, whereas there are no significant differences as far as achievement is concerned, there is quite a clear relationship between the scaffolding level and strategy learning: the higher the scaffolding level, the more advanced the strategies used by the children. These results are discussed with respect to the scaffolding levels offered and point towards the need for the scaffolding to be meta-cognitive.
dc.format application/pdf
dc.language cat
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.relation Tesis doctorals de la UIB
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Study and teaching (Primary)
dc.subject Special education
dc.subject Psychology
dc.title Intervenció assistida per ordinador en infants de primària amb baix rendiment acadèmic
dc.type info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.doctorat Doctorat en Psicologia (vigent)


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics