dc.contributor |
Truyols Martí, Maria Antonia
|
|
dc.contributor.author |
Bonnín Ginard, Maria José
|
|
dc.date |
2014 |
|
dc.date.accessioned |
2018-01-29T13:56:10Z |
|
dc.date.available |
2018-01-29T13:56:10Z |
|
dc.date.issued |
2018-01-29 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/4512 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Aquest treball fa referència la comparativa entre les Comunitats
Autònomes d’Espanya sobre la recaptació de l’Imposto del Patrimoni. L’imposto
sobre el Patrimoni és un tribut directe i personal que grava el patrimoni de les
persones físiques . Els contribuents tenen la obligació a presentar l’imposto
quan tinguin en propietat un patrimoni superior a dos milions d’euros.
La Llei inicial que legisla l’Imposto és la Llei 19/1991, de 6 de Juny, on el
seu principal objectiu és censal, i com a base complementària de l’Imposto de
la Renta de les Persones Físiques. Una vegada aquest objectiu va està complit,
a l’any 2008 amb la Llei 4/2008, la obligació de liquidar l’imposto queda
anul·lada amb una bonificació en quota del 100%. A l’any 2011 i com a mesura
de la recuperació econòmica es va decidir el restabliment de l’Imposto
transitòriament.
Durant el treball s’anirà detallant les mesures preses per a cada
Comunitat Autònoma durant aquests darrers anys com a conseqüència del
restabliment de l’Imposto i les seves respectives recaptacions durant una
seqüència d’onze anys (2000-2011). |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] The Patrimony Tax is a direct and personal Tax that tax the patrimony of
the individual persons according to the Law 19/1991, 6th June. In 2011, the tax
was modified by the Law 13/2011, 16th September where regulate the temporal
nature.
The main aim to introduce the Patrimony Tax was to work as a census
and checker of the Personal Income Tax. When the aim was done, the
obligatory nature of the tax was eliminated by the Law 4/2008, 23th December,
crediting the 100% of the fee. Nowadays, in 2011 and 2012, the Tax returns to
be obligatory for patrimonies superiors of two millions of Euros. This measure is
to assist to the economic recovery and to clean up the public deficit of the
Government of Spain. Since 1996, the regions of Spain can legislate the
Patrimony Tax how they want, and this fact does that there are differences with
all of them.
The aim of this work is to compare the evolution and the receiving of the
Patrimony Tax in relation with the regions of Spain during a sequence of eleven
years (2000-2011). |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAcces |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
33 - Economia |
ca |
dc.title |
La tributación del patrimonio: análisis comparativo por CCAA |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.subject.keywords |
Tributacions |
ca |
dc.subject.keywords |
Patrimoni |
ca |
dc.subject.keywords |
Recaptacions |
ca |