[cat] El turisme a Mallorca, tal com es coneix avui dia, ha anat evolucionant a causa
de diferents factors. D'una banda, els poders públics són conscients que el
model turístic tradicional de sol i platja només tan sols s’estén entre els mesos
compresos d'abril fins a novembre. Per aquesta raó, el Govern duu a terme el
que es coneix com a Pla Integral de Turisme, per crear un turisme sostenible
durant tot l'any.
D'altra banda, les tendències turístiques estan canviant, motiu pel qual l'oferta
ha d'adaptar-se a les noves necessitats, consistents en la demanda d’un
turisme actiu, on el contacte amb la naturalesa i la sostenibilitat juguen un
paper fonamental.
Per satisfer la demanda són molts els productes turístics que s'estan
desenvolupant i un exemple és el senderisme, que consisteix a fer caminades
seguint diferents rutes i allotjant-se en agroturismes, sense perdre de vista el
contacte permanent amb la naturalesa.
El perfil de turista interessat en el senderisme és ampli, ja que és una activitat
dirigida a totes les edats gràcies a l'existència de nombroses rutes amb
diferents nivells de dificultat. La ruta més rellevant és la de “Pedra en Sec”,
reconeguda com a Patrimoni de la Humanitat per l’UNESCO.
Finalment, per consolidar aquest producte emergent, són crucials els esforços
en promoció a través de diverses vies, però sense perdre de vista el
màrqueting online, com a eina innovadora i essencial avui en dia.
[eng] The tourism in Mallorca, as it is known nowadays, has been changing due to
different factors. On the one hand, public authorities are conscious that the
traditional tourism model based on the sun and the beach just covers the period
from April until November. For that reason, the Government encourages what is
known as “Plan Integral de Turismo”, which consists on creating a sustainable
tourism the whole year.
On the other hand, the current trends in tourism are changing that is why the
offer needs to satisfy this new necessity, consisting on an active tourism
involving nature and sustainability.
For satisfying the demand lots of new tourist products are being developed and
one example is hiking, which consists on walking following different routes and
hosting in agritourism’s to keep in touch with nature.
The profile of tourists interested in hiking is wide, because it can be appealed to
people of all ages, thanks to the existence of many routes combining hard and
soft itineraries. The most desirable route is “Pedra en Sec”, because this route
is considered part of the heritage of humanity by the UNESCO. Finally, to encourage this new way of tourism, it’s crucial to consider the effort in
promotion, keeping in mind marketing online, as an innovative tool, used by the
whole society.