[cat] Les transformacions del món contemporani afecten totes les facetes de la societat en
què vivim. Per això, també en la didàctica de la literatura cal elaborar propostes que
responguin a les noves necessitats educatives, derivades de la transfiguració i hibridació
de la societat postmoderna. En aquest sentit, les rutes literàries poden ser un bon aliat per
al docent, ja que ofereixen moltes possibilitats didàctiques que es poden aprofitar per a
l'ensenyament de la literatura catalana, que suposen clars avantatges per a
l'ensenyament d'aprenentatges integradors i de caràcter interdisciplinar. Efectivament,
permeten, entre d'altres coses, explorar les relacions entre geografia i literatura, construïnt
ponts que vinculen les distintes disciplines a través de les quals els alumnes s'aproximen
al món.
En aquest treball s'explora, en primer lloc, la necessitat de la innovació pedagògica i la
utilitat de les rutes literàries i, tot seguit, es fa una proposta didàctica per treballar la
literatura catalana i d'altres continguts, procediments, habilitats i actituds que s'hi
relacionen a partir de l'aprofitament de la ruta literària W6 del projecte Walking on Words.
Mallorca literària.