[cat] La meva formació universitària no està relacionada ni amb la pedagogia ni amb les
ciències socials. Quan em vaig decidir a formar-me com a docent vaig veure que aquests dos
elements eren unes de les meves mancances, llavors per començar a minvar-les vaig decidir
investigar quina era l’acció tutorial que es realitzava a Mallorca.
D’aquesta manera podria aprendre de docents que exerceixen no només realitzant
sessions de la seva especialitat sinó també realitzant una tasca pel creixement personal dels
seus alumnes.
Per esbrinar quina és l’acció tutorial a Mallorca he realitzat una investigació
qualitativa utilitzant com a eina principal l’entrevista personal cara a cara. He entrevistat a
tutors i tutores de deu centres diferents de Mallorca visitant instituts de Palma, Manacor,
Calvià, Andratx i Pollença. Per altra he visitat dos centres concertats per no només tenir en
compte l’acció tutorial dels centres públics.
Per analitzar la tutorització que realitzen aquests docents he tingut en compte les
següents categories: comunicació, coordinació, compensacions, convivència, tasques oficials
que demanen els centres, tasques extraoficials, qualitats per ser un bon tutor/a i he revisat els
Plans d’Acció Tutorial de cada centre visitat.
Realitzant el TFM he pogut comprovar que la comunicació, el treball en equip i la
formació són les claus per realitzar l’acció tutorial de manera adequada. La comunicació no
tan sols s’ha de cuidar amb el grup tutelat sinó que també s’ha de cuidar amb les famílies per
fer-lis entendre que han de treballar en equip pel bé dels seus fills/es. D’aquesta manera el
creixement personal de l’alumnat seria un èxit.