dc.contributor |
Pons Bosch, Jordi |
|
dc.contributor.author |
Martínez Morcillo, José Antonio |
|
dc.date |
2018 |
|
dc.date |
2018 |
|
dc.date.accessioned |
2019-02-28T10:50:07Z |
|
dc.date.available |
2019-02-28T10:50:07Z |
|
dc.date.issued |
2018-06-01 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/149041 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El present treball se centrarà en aconseguir dos objectius. El primer d’ells és
determinar quins són els recursos que tenim més a l’abast per poder ensenyar
el desenvolupament de la Història de Roma, centrant la nostra atenció en tres
moments: República, Imperi i Tardoantiguitat. Per això, comptem a Mallorca amb
dos testimonis d’indubtable importància: el museu i jaciment de Pol·lèntia
(Alcúdia) i el jaciment de Son Peretó (Manacor, amb les corresponents sales al
Museu d’Història del mencionat Municipi).
El segon objectiu és el disseny d’una sèrie d’estratègies d’ensenyament per a
alumnes de Secundària, que se centraran en l’elaboració de dos itineraris
didàctics per treballar dins i fora de l’aula. Aquestes propostes pretenen abastar
el màxim de competències, objectius i continguts possibles, donar una visió
interdisciplinar a l’estudi de la Història de Roma a Mallorca i, finalment, oferir una
diversitat de metodologies per al procés d’ensenyament-aprenentatge. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] This work will focus on achieving two goals. Firstly, we want to determine the
resources we have to teach the development of the History of Rome, focusing
our attention on three moments: Republic, Empire and Late Antiquity. For this,
we have at Mallorca two testimonies of unquestionable importance: the museum
and deposit of Pol·lèntia (Alcúdia) and the site of Son Peretó (Manacor, with the
corresponding rooms in the Museum of History of this town).
The second objective is the design of a series of teaching strategies for
secondary school students, which will focus on the development of two didactic
itineraries to work inside and outside the classroom. These proposals intend to
cover the maximum of competences, objectives and contents, to give an
interdisciplinary vision to the study of the History of Rome in Mallorca and, finally,
to offer a variety of methodologies for the teaching-learning process). |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject |
9 - Geografia i història |
ca |
dc.title |
Recursos i Proposta d'Itineraris per a l'ensenyament de la Història de Roma a Mallorca en l'Educació Secundària |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2018-12-19T10:36:24Z |
|
dc.subject.keywords |
Història de Roma, didàctica de la Història, treball interdisciplinar,
itineraris didàctics, metodologia innovadora |
|
dc.subject.keywords |
Rome History, didàctics of History, interdisciplinary work, educational
itinerary, innovative methodology |
|