Recursos i Proposta d'Itineraris per a l'ensenyament de la Història de Roma a Mallorca en l'Educació Secundària

Show simple item record

dc.contributor Pons Bosch, Jordi
dc.contributor.author Martínez Morcillo, José Antonio
dc.date 2018
dc.date 2018
dc.date.accessioned 2019-02-28T10:50:07Z
dc.date.available 2019-02-28T10:50:07Z
dc.date.issued 2018-06-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/149041
dc.description.abstract [cat] El present treball se centrarà en aconseguir dos objectius. El primer d’ells és determinar quins són els recursos que tenim més a l’abast per poder ensenyar el desenvolupament de la Història de Roma, centrant la nostra atenció en tres moments: República, Imperi i Tardoantiguitat. Per això, comptem a Mallorca amb dos testimonis d’indubtable importància: el museu i jaciment de Pol·lèntia (Alcúdia) i el jaciment de Son Peretó (Manacor, amb les corresponents sales al Museu d’Història del mencionat Municipi). El segon objectiu és el disseny d’una sèrie d’estratègies d’ensenyament per a alumnes de Secundària, que se centraran en l’elaboració de dos itineraris didàctics per treballar dins i fora de l’aula. Aquestes propostes pretenen abastar el màxim de competències, objectius i continguts possibles, donar una visió interdisciplinar a l’estudi de la Història de Roma a Mallorca i, finalment, oferir una diversitat de metodologies per al procés d’ensenyament-aprenentatge. ca
dc.description.abstract [eng] This work will focus on achieving two goals. Firstly, we want to determine the resources we have to teach the development of the History of Rome, focusing our attention on three moments: Republic, Empire and Late Antiquity. For this, we have at Mallorca two testimonies of unquestionable importance: the museum and deposit of Pol·lèntia (Alcúdia) and the site of Son Peretó (Manacor, with the corresponding rooms in the Museum of History of this town). The second objective is the design of a series of teaching strategies for secondary school students, which will focus on the development of two didactic itineraries to work inside and outside the classroom. These proposals intend to cover the maximum of competences, objectives and contents, to give an interdisciplinary vision to the study of the History of Rome in Mallorca and, finally, to offer a variety of methodologies for the teaching-learning process). ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 9 - Geografia i història ca
dc.title Recursos i Proposta d'Itineraris per a l'ensenyament de la Història de Roma a Mallorca en l'Educació Secundària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-12-19T10:36:24Z
dc.subject.keywords Història de Roma, didàctica de la Història, treball interdisciplinar, itineraris didàctics, metodologia innovadora
dc.subject.keywords Rome History, didàctics of History, interdisciplinary work, educational itinerary, innovative methodology


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics