[cat] Aquest treball analitza i contextualitza el fenomen de la innovació educativa i
recupera les aportacions de diversos autors que tracten el tema de les noves
metodologies aplicables a l'educació secundària. Aquestes noves metodologies
tenen l'objectiu de millorar l'educació que podem oferir als nostrs alumnes.
Degut a l'amplitud inassolible de l'objecte d'estudi, aquest treball anirà centrat
en el paper de la innovació en relació a l'etapa d'ESO i les possibles
aplicacions a les Ciències Socials, de forma que sigui possible acotar el
coneixement i el focus del debat. El treball té la pretensió d'abordar els factors
que condicionen la innovació, les seves característiques, i el paper actual de
les noves metodologies partir de les aportacions teòriques i l'anàlisi de dos
casos concrets. A partir de les possibles aplicacions a l'especialitat de geografia
i història es buscaran elements extrapolables a l'educació en general.
[eng] This work analyzes and contextualizes the phenomenon of educational
innovation and retrieves the contributions of several authors dealing with the
subject of the new methodologies applicable to secondary education. These
new methodologies have the objective of improving the education that we can
offer our students. Due to the unattainable extent of the object of study, this
work will focus on the role of innovation in relation to the ESO stage and the
possible applications in the Social Sciences, so that it is possible to limit
knowledge and the focus of the debate. The work is intended to address the
factors that condition innovation, its characteristics, and the current role of the
new methodologies based on the theoretical contributions and the analysis of
two specific cases. From the possible applications to the specialty of geography
and history will look for elements that can be extrapolated to education in
general.