[cat] L'adolescència és un període molt intens emocionalment i amb freqüents canvis
d'estats d'ànim. Una bona convivència és clau pel desenvolupament de l’alumnat d’FP
Bàsica però aquests, habitualment, mostren mancances d’habilitats socials i
emocionals. En aquest treball es presenta una proposta per treballar amb cavalls el
desenvolupament de la intel·ligència socioemocional, ja que el desenvolupament de la
intel·ligència emocional i de les habilitats socials afecta directament en la prevenció de
factors de risc a les aules i ajuda a millorar les relacions, les qualificacions i la motivació
de l’alumnat.
Educar en les emocions és la base per aprendre a viure amb nosaltres mateixos i amb
els altres i les Intervencions Assistides amb Animals obtenen bons resultats en aquets
camp pels seus beneficis motivacionals i educatius, degut a que la presència de l’animal
ajuda a augmentar l’autoestima i confiança en si mateixos, i a incrementar l’atenció,
comprensió i motivació, promovent l’estimulació mental. Aquest tipus d’intervencions
faciliten l’experimentació i, per tant, l’aprenentatge.
[eng] Adolescence is an emotionally very intense period with frequent changes in
moods. Good coexistence is key to the development of FP Basic students, but they
usually show a lack of social and emotional skills. This paper presents a proposal for
working with horses on the development of socio-emotional intelligence, as the
development of emotional intelligence and social skills directly affects the prevention of
risk factors in classrooms and helps to improve students relationships, grades and
motivation.
Educating in emotions is the basis for learning to live with ourselves and with others and
Animal Assisted Interventions get good results in these fields for their motivational and
educational benefits, because the presence of the animal helps to increase the selfesteem and self-confidence, and to increase attention, understanding and motivation,
promoting mental stimulation. These types of interventions facilitate experimentation
and, therefore, learning.