[cat] L’aprenentatge basat en projectes (ABP) és una metodologia d’ensenyança
innovadora i inclusiva, que tal com indica l’evidència recollida, ofereix
nombrosos avantatges en el procés d’ensenyament-aprenentatge. No obstant
això, una de les seves limitacions és la falta d’evidència a conseqüència de la
manca d’avaluació per part del professorat. Per això, davant la responsabilitat
del Departament d’Orientació (DO) d’assessorar i donar suport al professorat,
es presenta una proposta de formació dirigida als docents per formar-se i poder
dur a terme l’avaluació de l’ABP. Fent ús de la metodologia d’investigació-acció
participativa (IAP) i mitjançant l’espiral autoreflexiva es proposa sensibilitzar al
professorat en la importància de l’avaluació, crear i posar en pràctica noves
formes d’avaluació de l’alumnat, recollir evidències de tot el procés i finalment
dur a terme una reflexió individual i conjunta per a obtenir millores en
l’avaluació de l’ABP.