dc.contributor |
Estrany Martorell, María Elena |
|
dc.contributor.author |
Fornés Egea, Maria Magdalena |
|
dc.date |
2021 |
|
dc.date.accessioned |
2022-02-23T13:07:18Z |
|
dc.date.issued |
2021-07-22 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/157973 |
|
dc.description.abstract |
[cat] La contextualització de l’entorn natural balear a l’Educació Secundària sovint
queda encasellada dintre d’activitats complementàries referents a les habituals
sortides a parcs naturals o museus. A més, per motius de temporització, la
inclusió d’aquest aspecte dintre del temari de Biologia i Geologia sol quedar
reduït, inclús en algunes ocasions exclòs. El present treball fa especial menció
en la importància d’incloure aquesta contextualització per facilitar l’adquisició
d’habilitats i coneixements que permeti a l’alumnat actuar de forma conseqüent i
cívica amb la problemàtica ambiental que ens envolta. L’eina per aconseguir
aquest propòsit són els treballs pràctics dintre de la metodologia constructivista
per tal de contribuir a l’adquisició d’aquestes habilitats per part dels alumnes i
potenciar el seu desenvolupament mitjançant el treball de les competències clau.
Aquest TFM proposa diferents treballs pràctics per als nivells de 1r, 3r i 4t d’ESO
per tal d’augmentar l’interès i la motivació dels alumnes pel seu entorn més
proper i com actuar de manera conseqüent mitjançant experiències que
posicionin a l’alumnat com a vertaders protagonistes d’aquest procés i puguin
assolir un aprenentatge significatiu. Així mateix, es presenten distints mètodes
d’avaluació com rúbriques, autoavaluacions i coavaluacions per poder implicar
de forma activa a l’alumnat en tots els nivells i puguin prendre consciència de la
seva evolució. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject.other |
Context balear |
ca |
dc.subject.other |
treballs pràctics |
ca |
dc.subject.other |
problemàtica ambiental |
ca |
dc.subject.other |
aprenentatge significatiu |
ca |
dc.subject.other |
Educació Secundària |
ca |
dc.title |
La contextualització de les Illes Balears dins l’àrea de Biologia i Geologia a Secundària: la inclusió dels treballs pràctics |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2022-02-01T07:08:00Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|