Tractament de les altres capacitats en l'escola inclusiva

Show simple item record

dc.contributor Llorca Roda, Ricard
dc.contributor.author Ribas Marí, Marta
dc.date 2016
dc.date.accessioned 2018-03-14T11:46:16Z
dc.date.available 2018-03-14T11:46:16Z
dc.date.issued 2018-03-14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/145344
dc.description.abstract [cat] L’educació inclusiva defensa la necessitat d’atendre la diversitat de l’alumnat present a l’aula. Això inclou aquells alumnes que tenen necessitats específiques d’aprenentatge com són els alumnes amb dificultats d’aprenentatge, però també els alumnes d’altes capacitats intel·lectuals. Aquests alumnes més capaços històricament s’han deixat de banda a les aules, amb la creença que no requereixen d’adaptacions. Actualment se sap que per evitar l’avorriment i desmotivació d’aquests alumnes i desenvolupar les seves capacitats al màxim s’han d’aplicar mesures individualitzades. Això implica la necessitat d’un canvi metodològic i la recerca de noves activitats més complexes que suposin un repte cognitiu per aquests alumnes. Una metodologia que s’utilitza per a facilitar l’atenció i la participació de tots els alumnes a l’aula, és el treball per projectes. Aquests projectes esdevenen una eina útil per a que tots els alumnes participin en la construcció del seu propi coneixement. A més a més, en aquesta forma de fer classe els alumnes es poden dividir les tasques de forma que aquells que tenen més capacitat poden fer les parts del projecte més complexes i que requereixen major nombre de relacions de coneixement; i aquells que presenten dificultats poden desenvolupar els ítems del projecte més senzills. En el projecte sobre les energies renovables que es presenta a aquest treball s’inclouen activitats complementàries per a reforçar conceptes de la unitat. Aquells alumnes més capaços que no requereixin fer aquestes activitats tenen l’opció de portar a terme un projecte individual d’un tema d’interès relacionat amb les energies renovables. D’aquesta manera s’aconsegueix diversificar les opcions dels alumnes, per a que no perdin la motivació per aprendre i puguin, al final del cicle educatiu, desenvolupar tot el potencial que inicialment presenten. Tanmateix, això requereix un canvi de visió de l’educació i un canvi organitzatiu i la implicació de tots els agents educatius. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.title Tractament de les altres capacitats en l'escola inclusiva ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc 376 - Educació especial ca


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics