Prevenció dels trastorns vocals des de l’escola. Un treball multidisciplinari i interdisciplinari

Show simple item record

dc.contributor Aguilar Mediavilla, Eva María
dc.contributor.author Maldonado Narváez, Sofia
dc.date 2015
dc.date.accessioned 2018-03-19T14:10:32Z
dc.date.available 2018-03-19T14:10:32Z
dc.date.issued 2018-03-19
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/145401
dc.description.abstract [cat] L'objectiu d'aquest treball es justificar, a través del currículum, el treball d'educació de la veu des de l'escola com a manera d'inculcar als nins uns hàbits vocals adequats que els permetin fer un ús correcte i efectiu de la veu i que els ajudin a aconseguir i mantenir, al llarg de la seva vida, una correcta higiene vocal en prevenció de possibles trastorns de veu originats per un mal ús vocal. Es fa una revisió de com es produeix la veu des del punt de vista anatòmic i fisiològic, s’expliquen quines són les patologies de la veu derivades d’un abús vocal i es revisen els factors i elements que intervenen en la producció de la veu (postura, respiració, coordinació fono-respiratòria...). A continuació, es fa un buidatge de quins són els elements del currículum que justifiquen i permeten treballar la veu amb un enfocament interdisciplinar. Finalment, s’insisteix en el treball multidisciplinar entre l’escola, la família i els serveis externs i es donen algunes pautes de higiene vocal. ca
dc.description.abstract [eng] The aim of this work is to justify, through the curriculum, the education of the voice at school as a way of instilling correct vocal habits in children that enable them to use their voice in a proper and effective way and help them to get and keep, throughout their life, a proper vocal hygiene in prevention of voice disorders caused by misuse vocal. It reviews how the voice is produced from the anatomical and physiological point of view, explains voice pathologies resulting from vocal abuse and reviews the factors and elements involved in the production of voice (posture, breathing, coordination phono-respiratory...). Then, there is an emptying of the curriculum elements that justify the voice work with an interdisciplinary approach. Finally, it emphasizes on multidisciplinary work between school, family and external services and gives some vocal hygiene guidelines. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAcces
dc.rights all rights reserved
dc.title Prevenció dels trastorns vocals des de l’escola. Un treball multidisciplinari i interdisciplinari ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.keywords Veu ca
dc.subject.keywords Disfonia ca
dc.subject.keywords Prevenció ca
dc.subject.keywords Currículum ca
dc.subject.keywords Educació primària ca
dc.subject.keywords Multidisciplinari ca
dc.subject.udc 373 - Ensenyament primari i secundari ca


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record