El mutisme selectiu a les aules de Primària Pautes per agents educatius

Show simple item record

dc.contributor Aguilar Mediavilla, Eva María
dc.contributor.author Rechach Vert, Margarita
dc.date 2015
dc.date.accessioned 2018-03-19T14:21:15Z
dc.date.available 2018-03-19T14:21:15Z
dc.date.issued 2018-03-19
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/145403
dc.description.abstract [cat] Aquest treball va dirigit a mestres-tutors, mestres d'audició i llenguatge i familiars de nins que pateixen mutisme selectiu amb la intenció d’aportar pautes, recomanacions, activitats i jocs que es puguin aplicar dins i fora de les aules. Un primer marc teòric contribuirà a donar-nos una visió global del que és el mutisme selectiu i com detectar-lo, ja que de vagades aquests infants passen desapercebuts per falta d'informació dels tutors, o perquè es confon aquest trastorn amb timidesa. En aquest marc teòric es presenten diferents maneres de fer la intervenció i, a partir de l’exposició de dos casos reals, es refereix una sèrie d'indicis als tutors per la detecció i alguns instruments d'avaluació útils pel mestre d'audició i llenguatge. L'objectiu fonamental d’aquest treball és que aquestes pautes proposades afavoreixin el llenguatge dels alumnes que pateixen mutisme selectiu i d’aquesta manera, puguin integrar totalment tant dins l'aula com a la societat. ca
dc.description.abstract [eng] This academic work is aimed at teachers-tutors, hearing and language teachers and families of children who suffer from selective mutism, with the intention of providing guidelines, recommendations, activities and games that can be applied inside and outside the classroom. A first theoretical framework will help to give us an overview of what the selective mutism is and how it can be detected, because sometimes, these children pass unnoticed due to lack of information of the tutors or because this disorder is taken as with shyness. In this framework, I will present different ways to do the intervention and, after the exposure of two real cases, I will refer a series of clues for tutors in order to detect mutism and some useful evaluation instruments for the hearing and language teacher. The main objective of this work is that these guidelines favor the language of pupils who suffer selective mutism and thus can integrate fully both in the classroom and in society. Keywords: Selective mutism, detection, evaluation instruments and guidelines for intervention. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAcces
dc.rights all rights reserved
dc.title El mutisme selectiu a les aules de Primària Pautes per agents educatius ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.keywords Mutisme selectiu ca
dc.subject.keywords Detecció ca
dc.subject.keywords Instruments d'avaluació ca
dc.subject.keywords Pautes d'intervenció ca
dc.subject.udc 373 - Ensenyament primari i secundari ca


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics