dc.contributor |
Ruiz Aguilera, Daniel |
|
dc.contributor.author |
Mesquida Jerez, Maria Cristina
|
|
dc.date |
2015 |
|
dc.date.accessioned |
2018-03-20T07:52:44Z |
|
dc.date.available |
2018-03-20T07:52:44Z |
|
dc.date.issued |
2018-03-20 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/145409 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Els patrons són un pilar fonamental de les matemàtiques, ja que constitueixen una eina bàsica
per al desenvolupament del pensament matemàtic, potenciant l’observació, la concentració i
el raonament inductiu per tal de generar conjectures, demostrar-les i generalitzar-les. És per
això que és molt important donar cabuda a aquest tipus de regularitats a l’àmbit escolar,
doncs, es troben pràcticament absents dins el currículum educatiu de l’etapa de Primària.
En aquest treball es presenta un estudi teòric sobre els patrons i una proposta didàctica per
comprovar les habilitats en el descobriment de patrons d’un grup d’alumnes de 6è de Primària
d’una escola determinada de les Illes Balears. Aquesta intervenció comprèn tres fases: la
primera, consisteix en una prova objectiva escrita per detectar els coneixements previs dels
alumnes; la segona, consta de diverses activitats manipulatives perquè els alumnes
adquireixin habilitats per reconèixer i treballar patrons; i la tercera, on es proposa una prova
objectiva escrita per esbrinar les destreses adquirides pels alumnes durant l’experiència. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] Patterns are a basis in teaching mathematics, since they constitute an essential learning tool to
develop mathematical thinking, promoting observation, concentration and inductive reasoning
in order to generate conjectures, prove them and generalize them. For this reason, it is very
important to use this type of regularities in the academic world, because they are almost
absent in the curriculum of Primary Education.
This academic work presents a theoretical study of patterns and an educational proposal to
verify the skills in uncovering patterns of a 6th grade students group in a particular school in
the Balearic Islands. This intervention consists of three phases: the first one is an objective
written test to detect students previous knowledge; the second one consists of some
manipulative activities that allow students to acquire skills to recognize and work patterns;
and the third one is an objective written test to find out the skills acquired by students during
the proposed experience. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAcces |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.title |
Els patrons a l’Educació Primària: estudi i proposta didàctica |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.subject.keywords |
Matemàtiques |
ca |
dc.subject.keywords |
Educació primària |
ca |
dc.subject.keywords |
Patrons |
ca |
dc.subject.keywords |
Raonament inductiu |
ca |
dc.subject.udc |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |