[cat] El treball que tenim a les mans és el resultat d'una petita investigació sobre els valors en
la competició esportiva dels nins i nines de 6 a 12 anys.
La utilització de l'esport com a mitjà d'educació de valors es present en la societat actual, per
aquest motiu la recerca va dirigida a l'assimilació dels valors per part dels nins i nines.
L'esport no tan sols és un joc on els nins i nines interaccionen i comparteixen experiències,
sinó també es entès com a mitjà per obtenir uns beneficis tant a nivell físic com psicològic. La
feina realitzada està enfocada des del punt de vista d'assimilació dels valors a través de
l'esport competitiu.
Aquest Treball de Fi de Grau està basat en un mostratge dels nins i nines de dos centres
educatius de Mallorca, CEIP Joan Mas i Verd i CEIP Rodamilans. S'analitza la quantitat i el
tipus d'esport que practiquen els nins i nines de dos centres del Pla de Mallorca, les
preferències dels alumnes al temps d'Educació Física i d'esbarjo, així com el que entenen el
alumnes per competició i els valors que transmet.
La proposta va dirigida a l'increment de certes actituds durant el temps d'Educació
Física i els temps d'esbarjo, per posteriorment poder traslladar-se a fora de l'escola.
[eng] This paper is the result of a small research on the values of sporting competition of children
between 6 and 12 years.
The use of sport as a means of education of values is present in today's society. Therefore, this
research is aimed at the assimilation of values by boys and girls. Sport is not only seen as a
game where children interact and share experiences, but it is also understood as a medium of
obtaining benefits, both physically and psychologically. The present study is focused on the
point of view of assimilation of values through competitive sports.
This Grade level work is based on a sample of children from two schools in Mallorca, CEIP
Joan Mas i Verd i CEIP Rodamilans. It is analyzed the amount and type of sport practiced by
children in two centers of Pla de Mallorca, their preferences for Physical Education time and
recreation, as well as students’ understanding of what competition means and the values it
conveys.
The proposal is aimed at increasing certain attitudes during Physical Education and recreation
time in order to apply them outside the school.