[cat] El present treball realitza un estudi sobre la calculadora i els seus usos didàctics a l’Educació Primària. Es fa un repàs sobre la teoria i informes publicats. Es comenten algunes experiències realitzades que demostren que l’ensenyança de les matemàtiques usant recursos com la calculadora fa que aquesta sigui un reforç eficaç al procés natural de comprensió del coneixement matemàtic. Es considera que el mestre que fa un ús adequat de la calculadora a l’hora d’ensenyar matemàtiques incrementa les seves competències didàctiques i fa més significatius els avanços dels seus alumnes. S’analitzen algunes entrevistes a mestres i es proposa un llistat d’activitats per introduir la calculadora a tots els cicles.
[eng] In this work there is an study about the calculator and its uses in Primary Education. It gives an overview of the theory and the published reports. It is commented how several experiences show that the teaching process of the mathematics using resources such as the calculator makes it to be an effective support for the comprehension of the mathematical knowledge. It is considered that the teachers that make the proper use of the calculator when teaching mathematics increase their teaching skills and make significant progress of their students. This work also analyzes some interviews to teachers and finally it proposes a list of activities that may be introduced into all different courses of Primary Education.