[cat] El treball que presentam pretén abordar, des d’una perspectiva sincrònica, el tractament didàctic de la contradansa, ball popular del segle XVIII, a l’educació primària i al mateix temps proposar un enfocament metodològic comunicatiu i intertextual per a la introducció de la contradansa al segon cicle de primària.
Així, que s’intentarà esbossar la línea historicotemporal que ha seguit la contradansa, tot passat per l’estudi de les influències que ha patit, les convencions de gènere, fins a esclarir les principals característiques que conformen la seva idiosincràsia. Certament, la revisió d’aquest subgènere ens porta a parlar de l’origen del mot i de la indumentària que va usar en la seva època, entre molts d’altres factors, com podrem comprovar a continuació.
[eng] The study we are going to expose pretends to show, from a synchronous perspective, the didactic treatment of country-dance, a typical dance from 18th century, in the Primary Education. Moreover, the study proposes a methodological comunicative and intertextual approach to introduce the country-dance in the second cycle of Primary.
Therefore, we are going to outline the historical changes of the dance through the history and also the influences that it has received or genre conventions until clarifying the main characteristics of it. Surely, the revision of this subgenre takes us to speak about the origin of this word, and the special clothing used for this dance in past times among other factors that we are going to see.