[cat] Aquest TFG respon a la necessitat de documentar als docents amb material i propostes
didàctiques sobre un gènere literari, sembla que avui en dia un mica oblidat a les escoles: la
poesia infantil. I més en concret, fent referència a una de les temàtiques que més es treballen a
l’aula: la natura. En primer lloc, s’analitza com algunes editorials presenten els seus llibres de
poemes. En segon lloc, es comenta quins subtemes o aspectes són més tractats i com són
tractats per alguns poetes. En tercer lloc, s’adjunta tot un recull de poemes a fi que pugui
servir de referent per tots aquells docents que desitgin treballar el tema de la natura en les
seves aules. I, finalment, es plantegen algunes activitats que es poden dur a terme, les quals
tenen com a finalitat despertar l’interès dels nins per la poesia, tenint en compte els interessos,
la intel·ligència, la maduresa o l’edat, entre altres coses, de tots ells.
[eng] This document is in response to the needs of teachers for instructional material and approach
on the somewhat forgotten genre of children’s poetry. And more specifically referring to one
of the topics most studied in the classroom: nature. Firstly, analyze how some publishers
present their poetry books. Secondly, discuss what subtopics and aspects are most covered
and how the different poets treat them. Thirdly, collect a compilation of poems that can serve
as a reference for teachers that wish to work on the theme of nature in the classroom. And
finally, plan some activities that can be carried out in the classroom with the aim to awaken
the interests of the children with respect to children’s poetry, taking into account the
intelligence, the maturity or age, amongst other things, of all the children.