[cat] Amb el present Treball de Fi de Grau, es pretén demostrar com l’ensenyament de l’anglès com a Llengua Estrangera a través d’un mètode multisensorial, pot conduir a l’èxit satisfactori de l’aprenentatge de la mateixa durant el procés d’adquisició d’aquesta llengua.
Per demostrar-ho, em basaré en diferents tècniques i estratègies d’ensenyament multisensorial i recursos de confecció pròpia que permetin ensenyar llengua involucrant els sentits que tenim els humans. D’aquesta manera, abastirem els diferents estils d’aprenentatge que puguin tenir els nins i els donarem l’oportunitat a tots de poder aprendre i interioritzar millor la llengua activant tots els sentits.
Degut a què les darreres estadístiques afirmen que els nins i nines espanyols no tenen assolides les competències requerides després d’estudiar la llengua anglesa des dels tres anys fins a la universitat (Eurydice, 2012), es fa una proposta i un petit estudi per tal de millorar l’adquisició de l’anglès com a Llengua Estrangera. Així, es podrà observar la diferència de coneixements que els nins obtenen partint del mètode d’ensenyament vigent (que es basa en els llibres de text) i el mètode multisensorial.
[eng] The main purpose of this Final Project is to demonstrate how teaching English as a Foreign Language through a multisensory method can lead to a satisfactory success when learning it during the acquisition process of the language.
To demonstrate it, I will rely on different techniques, multisensory teaching strategies and resources designed by myself that will enable language teaching involving the senses that humans have. Thus, the different learning styles that children have will be covered, and they will all have the opportunity to learn and be able to internalize the language by activating all the senses.
Due to the latest statistics which claim that Spanish children have not reached the skills required after studying English from three years to university (Eurydice, 2012), a proposal and a study will be made to improve the acquisition of English as a Foreign language. Thereby, the difference in knowledge between children that learn through the current teaching approach (based on text books) and the multisensory method will be examined.