dc.contributor |
Riera Clapés, Juan Vicente |
|
dc.contributor.author |
Massanet Díez, Alba
|
|
dc.date |
2015 |
|
dc.date.accessioned |
2018-03-22T13:51:39Z |
|
dc.date.available |
2018-03-22T13:51:39Z |
|
dc.date.issued |
2018-03-22 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/145543 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El present Treball de Fi de Grau està enfocat a fer una proposta didàctica pel que fa a un
contingut de matemàtiques que és centre d’un debat des de fa molt de temps: la multiplicació.
A partir d’una anàlisi sobre la situació d’aquesta operació a les escoles s’ha pogut observar la
falta de bones pràctiques envers aquesta. És per aquest motiu que s’ha fet una investigació
sobre la multiplicació, els seus orígens, antecedents i la seva naturalesa com a operació, a més
d’investigar sobre els diferents algoritmes en què pot ser realitzada. Llavors, la proposta
didàctica està dirigida a donar una línia metodològica comuna per a tots els centres, per tal
d’afavorir al procés d’ensenyament – aprenentatge dels nins pel que fa la multiplicació.
Finalment, s’inclouen un recull d’activitats destinades a treballar un dels aspectes més
costosos d’aquesta operació: la memorització de les taules de multiplicar. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] This project is aimed at making a didactic proposal regarding of a math content, which is in
the middle of old debate: the multiplication. From an analysis of the situation of this operation
in our schools, it has been observed the lacks of good practices of the multiplication. It is for
this reason that an investigation has been made as multiplication, its origins, their
backgrounds and its nature as an operation. Furthermore, it has been investigated different
algorithms that can be done in multiplication. Then, the educational initiative is designed to
provide a common methodology to all schools, in order to encourage the multiplication
teaching - learning process of the children. Finally, the project includes a set of activities
aimed at one of the most costly work of this operation: memorizing multiplication tables. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.title |
Anàlisi de la metodologia de la multiplicació i propostes didàctiques |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.subject.keywords |
Multiplicació |
ca |
dc.subject.keywords |
Matemàtiques |
ca |
dc.subject.keywords |
Proposta didàctica |
ca |
dc.subject.keywords |
Metodologia |
ca |
dc.subject.keywords |
Algoritme |
ca |
dc.subject.udc |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |