Anàlisi de la metodologia de la multiplicació i propostes didàctiques

Show simple item record

dc.contributor Riera Clapés, Juan Vicente
dc.contributor.author Massanet Díez, Alba
dc.date 2015
dc.date.accessioned 2018-03-22T13:51:39Z
dc.date.available 2018-03-22T13:51:39Z
dc.date.issued 2018-03-22
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/145543
dc.description.abstract [cat] El present Treball de Fi de Grau està enfocat a fer una proposta didàctica pel que fa a un contingut de matemàtiques que és centre d’un debat des de fa molt de temps: la multiplicació. A partir d’una anàlisi sobre la situació d’aquesta operació a les escoles s’ha pogut observar la falta de bones pràctiques envers aquesta. És per aquest motiu que s’ha fet una investigació sobre la multiplicació, els seus orígens, antecedents i la seva naturalesa com a operació, a més d’investigar sobre els diferents algoritmes en què pot ser realitzada. Llavors, la proposta didàctica està dirigida a donar una línia metodològica comuna per a tots els centres, per tal d’afavorir al procés d’ensenyament – aprenentatge dels nins pel que fa la multiplicació. Finalment, s’inclouen un recull d’activitats destinades a treballar un dels aspectes més costosos d’aquesta operació: la memorització de les taules de multiplicar. ca
dc.description.abstract [eng] This project is aimed at making a didactic proposal regarding of a math content, which is in the middle of old debate: the multiplication. From an analysis of the situation of this operation in our schools, it has been observed the lacks of good practices of the multiplication. It is for this reason that an investigation has been made as multiplication, its origins, their backgrounds and its nature as an operation. Furthermore, it has been investigated different algorithms that can be done in multiplication. Then, the educational initiative is designed to provide a common methodology to all schools, in order to encourage the multiplication teaching - learning process of the children. Finally, the project includes a set of activities aimed at one of the most costly work of this operation: memorizing multiplication tables. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.title Anàlisi de la metodologia de la multiplicació i propostes didàctiques ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.keywords Multiplicació ca
dc.subject.keywords Matemàtiques ca
dc.subject.keywords Proposta didàctica ca
dc.subject.keywords Metodologia ca
dc.subject.keywords Algoritme ca
dc.subject.udc 373 - Ensenyament primari i secundari ca


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record