[cat] El present treballa es centra en l’elaboració d’un programa emocional en contextos socials desfavorables. Es parteix de la conceptualització del terme “Educació Emocional”, centrant-lo en un context social desfavorable i revisant les aportacions teòriques sobre la importància de treballar aquest aspecte amb alumnes amb risc d’exclusió social. Com aproximació a la realitat es presenta una proposta didàctica basada en un programa emocional, on es desenvolupen tot una sèrie d’activitats i dinàmiques on es treballen diferents aspectes emocionals. Posteriorment, trobem una sèrie de conclusions sobre la importància de treballar l’Educació Emocional amb aquest col·lectiu i la posada en pràctica d’aquests programes emocionals.
[eng] This paper is focused on developing an emotional program in disadvantaged contexts. It starts from the conceptualization of the term "emotional education", focusing this term to a disadvantaged context and reviewing theoretical contributions about the importance of working this aspect in students at risk of social exclusion. As an approach to reality a didactic proposal is submitted based in an emotional program, where a set of different activities working different emotional aspects are developed. Then, we will find a number of conclusions about the importance of working the emotional education with this group of people and the initialization of these emotional programs.