[cat] És sabut que fins i tot abans de néixer, al ventre matern, som capaços de sentir música. Aquesta pràctica d’escolta ajuda a regular les emocions per ambdues parts, tant per part de la mare com per part del nadó; augmenta la freqüència cardíaca i l'activitat cerebral del nadó. És sabut, també, que la música ajuda al desenvolupament cognitiu, socio-afectiu i psicomotriu del nin. Introduir l’ensenyament i la vivència musicals en edats primerenques enforteix i potencia facultats com la memòria, l’audició, la creativitat, l’autoestima, la integració, la participació, la diversió, la psicomotricitat, la coordinació, etc. Així doncs, per tots aquests motius, amb aquest treball pretenem aportar un estat de la qüestió pel que fa a estudis, a investigacions i a publicacions referents a aquesta temàtica, per així entendre els beneficis reals de la música en els nostres infants, des del moment de la gestació fins al final de l’etapa d’Educació Primària.
[eng] It is well known that even before being born babies are capable of listening to music in the womb. This kind of listening practice helps to regulate the emotions of both, mother and child. It also increases the cardiac frequency and the brain activity of the baby. It is also known that music helps to the cognitive, socio-emotional and psychomotor development of the child. Introducing the living and learning of music at early ages strengthens and fosters different skills such as memory, creativity, hearing, self- esteem, coordination, participation and fun. Therefore, for all these reasons, what we are going show in this project is to evaluate the situation through studies, researches and publications related to this topic so as to understand the real benefits of music on our children, from the moment they are conceived to the end of primary school.