[cat] La música ha sofert molts canvis al llarg dels darrers anys, i aquests venen acompanyats per
les lleis educatives que s’han anat aplicant. La seva ensenyança s’ha vist completament
descontextualitzada, fet que ha arribat a canviar per complet la idea del què significa aprendre
música. Aquesta matèria té una interdisciplinarietat respecte les altres àrees important, però
no es veu reflectit dins la metodologia que s’utilitza. D’aquí neix la necessitat d’indagar en
noves propostes de treball, on les competències bàsiques siguin les protagonistes del procés
d’ensenyament-aprenentatge. En aquest document, es veuran exposades algunes idees i
propostes de millora, basades en una fonamentació teòrica, per a l’educació musical dins els
centres d’Educació Primària. Aquesta metodologia es pot dur a terme gràcies a la implicació
de tota la comunitat educativa, tal com es podrà comprovar al llarg d’aquest treball.
[eng] Music has had a lot of changes for more than twenty years; we can see these with the last
three education laws, where musical education has lost its importance. Its pedagogy, now, is
much decontextualized; furthermore, people don’t know what is the real meaning of learn
music nowadays. This subject has interdisciplinary nature; nevertheless we cannot see this on
the methodology which teachers use in their classes. For all these reasons, pupils have not a
very comprehensive education. We have the need of change our methodology and create new
kind of activities, where basic competences are the focus of it. In this document, we can see
some ideas and suggestions for the musical education of Primary Schools, in order to return
music in its place. To do this proposal, we can search lots of articles where we can see how
this kind of activities can be possible in classrooms. However, this new methodology cannot
be possible without all education community’s help.