[cat] Aquest treball de fi de grau es basa en la conscienciació als mestres per a emprar una metodologia molt més dinàmica en el procés d’ensenyament-aprenentatge de la geometria, en concret, del càlcul d’àrees i perímetres. Aquesta metodologia serà més dinàmica gràcies a la implementació d’un conjunt de materials, com són les trames, els pentòminos, el Geoplà, el Tangram o el Mecano.
Després d’analitzar la situació actual a les aules des dels tres àmbits més rellevants (mestres, alumnes i llibres de text), ens trobarem amb un conjunt d’activitats per a fer possible l’aplicació a l’aula dels materials anomenats anteriorment, deixant a un costat la memorització i la mecanització.
[eng] This final grade project is based on the awareness of teachers to use a methodology more dynamic in the teaching-learning geometry, in particular, the calculation of areas and perimeters. This methodology is more dynamic thanks to the implementation of a set of materials, such as the dot papers, Polyominoes, the Geoplin, the Tangram and the Mecano.
After analyzing the current situation in the classroom from the three most important areas (teachers, students and textbooks), we find a series of activities to enable the application of classroom materials listed above, aside memorization and mechanization.