[cat] En aquest treball es realitza una exhaustiva recerca bibliogràfica amb
l’objectiu d’analitzar i posar en valor els efectes positius i beneficiosos de la
música en l’alumnat amb qualque discapacitat durant l’etapa d’Educació
Primària. En aquest estat de la qüestió veurem com la música no només ajuda
a una evolució positiva de la seva discapacitat sinó que afavoreix una inclusió i
major socialització envers la resta del grup. És important que tant els
professionals com les famílies treballin conjuntament en una mateixa línia.
Finalment, parlarem en aquest estudi de la musicoteràpia i l’aportació de les
TIC com a punts importants en el procés de millora.
[eng] In this paper, an exhaustive research has been done in order to analyze
and value the positive and beneficial effects of music in disabled students in the
Elementary School. In this research, we might conclude that music not only
helps to progress in a positive way in their disability, but also it contributes to an
inclusion and a better socialization in relation to the rest of the pupils. It is very
important that families and professionals, in all levels, work together in the same
point. Finally, we will speak about the Music Therapy and the ICT as important
points at this improvement process.