Motivació i aprenentatge: què en saben els professors?

Show simple item record

dc.contributor Prats García, Ernest
dc.contributor.author Cardona Costa, Catalina
dc.date 2011
dc.date.accessioned 2018-05-22T10:49:00Z
dc.date.available 2018-05-22T10:49:00Z
dc.date.issued 2018-05-22
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/146068
dc.description.abstract [cat] La motivació ha estat objecte d’estudi des dels inicis de la psicologia científica i en l’actualitat, la seva investigació ha arribat a tal punt d’especialització que podem comptar l’estudi de la motivació per l’aprenentatge (o motivació en l’àmbit acadèmic) com una branca diferenciada de la investigació psicològica bàsica. Aquest treball parteix de la nostra creença que la motivació és un dels factors primordials que determinen l’èxit acadèmic i l’aprenentatge dels alumnes. Els objectius són justificar aquesta afirmació mitjançant un repàs de les teories que han estudiat la matèria, comprovar si el professorat dels nostres centres comparteix aquesta idea (si atorga importància al factor motivació) i si en té coneixements suficients per afrontar la tasca docent amb les màximes garanties d’optimització de l’element. Alhora ens proposem comprovar si hi ha diferències entre les creences i coneixements que en té el professorat dels diferents nivells educatius (ESO, batxillerat, cicles formatius), que tracta amb perfils diferents d’alumnes. Per comprovar tots aquests elements, hem aplicat un qüestionari elaborat específicament per l’ocasió, a una mostra de vint-i-set professors d’ESO, batxillerat i cicles formatius. En la segona part de treball s’exposen les dades recollides a partir de l’aplicació del qüestionari i les seves conclusions. Per acabar, hem volgut complementar la investigació amb un recull de possibles estratègies a utilitzar dins l’aula per a millorar la motivació dels alumnes cap a l’aprenentatge. Amb això hem pretès donar-li al treball un caire pràctic, de manera que pugui ser útil al professorat que estigui interessat en aquest tema. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 159.9 - Psicologia ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Motivació ca
dc.subject.other Aprenentatge ca
dc.subject.other Estratègies de millora ca
dc.subject.other Professor ca
dc.subject.other Alumnes ca
dc.title Motivació i aprenentatge: què en saben els professors? ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.keywords Motivació ca
dc.subject.keywords Aprenentatge ca
dc.subject.keywords Estratègies de millora ca
dc.subject.keywords Professor ca
dc.subject.keywords Alumnes ca
dc.subject.udc 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics