Anàlisi i propostes de millora de les competències directives y del clima de treball en un equip d’educadors socials

Show simple item record

dc.contributor Ramis Palmer, María Carmen Dolores
dc.contributor.author Moragues Tur, Margarita
dc.date 2017
dc.date.accessioned 2018-05-28T11:06:26Z
dc.date.issued 2018-05-28
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/146290
dc.description.abstract [spa] Este análisis se basa en evaluar el rendimiento de los educadores sociales mediante una Escala de Evaluación del Desempeño de Educadores Sociales. La escala fue elaborada por dos educadores sociales de un centro asistencial de Melilla y cumple los requisitos psicométricos para ser validada y su posible factorización obteniéndose 3 dimensiones: trabajo en equipo, habilidades interpersonales y competencias individuales de trabajo. Los factores antigüedad y baja laboral no se tienen en cuenta porque no se consideraron predictores del rendimiento laboral. Los resultados pueden servir para tomar decisiones en la formación de los educadores y sobre la formación en liderazgo de la coordinadora del centro. También pretende descubrir si es necesario trabajar la cohesión de grupo. De esta manera se puede contribuir a aumentar la calidad de las intervenciones y a mejorar la salud laboral del equipo ya que se trabaja en un ámbito de alta presión ambiental. Por otra parte, se mide la satisfacción laboral de los profesionales mediante el cuestionario G_Clinic, validado por un grupo de investigación de la Facultad de Enfermería, Fisioterapia y Podología de La universidad de Sevilla en el año 2013. El objetivo es conocer el nivel de satisfacción de los educadores en su lugar de trabajo. Una vez obtenidos los resultados sobre el clima laboral del equipo y su nivel de satisfacción, se ofrecerán una serie de propuestas de mejora de las competencias directivas basadas en habilidades de liderazgo. ca
dc.description.abstract [cat] Aquesta anàlisis està basat en l’avaluació del rendiment dels educadors socials mitjançant una escala d’avaluació del rendiment dels educadors socials. L’escala va ser elaborada per dos educadors d’un centre assistencial de Melilla y compleix els requisits psicomètrics per esser validada i la seva possible factorització, obtenint-se 3 dimensions: treball en equip, habilitats interpersonals i competències individuals de feina.Els factors antigüetat i baixa laboral no es tenen en compte perque no es consideren predictors del rendiment laboral. Els resultats poden servir per a prendre decisions en la formació dels educadors i sobre la formació en lideratge de la coordinadora del centre. També pretén descubrir si és necessari treballar la cohesió de l’equip.D’aquesta manera es pot contribuir a augmentar la qualitat de les intervencions i a millorar la salut laboral de l’equip, ja que es treballa en un àmbit d’alta presió ambiental. Per un altra banda, es valora la satisfacció laboral dels professionals mitjançant el questionari G_Clinic, validat per un grup d’investigació de la Facultat d’Enfermeria, Fisioteràpia i Podología de la Universitat de Sevilla a l’any 2013. Una vegada obtinguts els resultats sobre el clima laboral de l’equip i el seu nivell de satisfacció, s’oferiran una sèrie de propostes de millora de les competències directives basades en habilitats de lideratge. ca
dc.description.abstract [eng] This analysis is based on the evaluation of the work performance of social educator using the Performance Evaluation Scale for Social Educators . The scale was elaborated by two educators in an assistance center in Melilla. It meets the psychometric requirements for validation and its possible factorization in three dimensions: teamwork, interpersonal skills and individual working competences. Factors such as accumulated years of work at the center or work absence are not taken into consideration given that these are not considered predictors of work performance. Results of the study could be used to inform decisions about the educators training and leadership skills needed from the center coordinator. Also, the intention of the study is to discover whether working on the group cohesiveness is needed as this may contribute to increase the quality of the interventions and to improve the team's work health given that performance takes place in a high pressured environment. In addition, work satisfaction of the professionals is also measured using the GClinic questionnaire validated in 2003 by a research group at the Nursing, Physiotherapy and Podology Faculty at University of Seville. Once results about the team´s working climate and its level of satisfaction have been obtained, a set of proposals will be made to improve managerial competencies based on leadership skills. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso spa ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 331 - Treball. Relacions laborals. Ocupació. Organització del treball ca
dc.subject 65 - Gestió i organització. Administració i direcció d'empreses. Publicitat. Relacions públiques. Mitjans de comunicació de masses ca
dc.subject.other Trabajo en equipo ca
dc.subject.other Cohesión grupal ca
dc.subject.other Habilidades de liderazgo ca
dc.subject.other Satisfacción laboral ca
dc.subject.other Clima laboral ca
dc.title Anàlisi i propostes de millora de les competències directives y del clima de treball en un equip d’educadors socials ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-22T09:04:54Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics