[cat] Quan es parla d’educació es parla d’aprenentatges, de currículum, de proves però mai o quasi
mai s’esmenten els espais que formen part del món educatiu; aules, edificis, centres
relacionats amb la primera infància, etc. Aleshores, queda al marge la importància dels espais
en la primera infància i la importància del disseny d’aquests. Tot i que, hi ha alguns autors
que confirmen que els espais actuen com un tercer professional davant els infants i, com
aquests, poden ajudar a satisfer les necessitats i demandes dels infants. Per tant, amb el treball
present es vol donar visibilitat a la importància dels espais en la primera infància a través del
disseny dels espais de l’associació Xarxa d’Iniciatives d’Atenció a la Infància i Famílies
(XIAIF) i de la seva visió sobre aquest tema sent les responsables d’aquest associació
professionals de la primera infància que esmenten que és important la imatge d’infant que
cada persona té i que alhora, es reflecteix en els espais. A més, els espais que elles presenten
han evolucionat durant els anys marcats per la capacitat de flexibilitat, la formació constant
en el tema i, sobretot, per la sensibilitat vers aquest.
[eng] When one speaks about education one speaks about learnings, about curriculum, of tests but
or almost there are never mentioned the spaces that form a part of the educational world ever;
classrooms, buildings, centers related to the first infancy, etc. Then, the importance of the
spaces stays to the margin in the first infancy and the importance of the design of these.
Though, there are some authors who confirm that the spaces act as the third professional
before the children and, as these, they can help to satisfy the needs and demands of the
children. Therefore, on the present work visibility wants to be met to the importance of the
spaces in the first infancy across the design of the spaces of the association Network of
Initiatives of Attention to the Infancy and Families (XIAIF) and of his vision on this topic
being the persons in charge of this one association professional of the first infancy that they
mention that there is important the child's image that every person has and that
simultaneously, is reflected in the spaces. In addition, the spaces that they present have
evolved during the years marked by the capacity with flexibility, the constant formation in
the topic and, especially, for the sensibility towards this one.