[cat] El treball per projectes és l’eina ideal per impulsar un canvi educatiu cap a la
interdisciplinarietat i l’aprenentatge significatiu ja que permet que els estudiants
desenvolupin al màxim les seves habilitats i competències en base als
coneixements adquirits i siguin capaços de solucionar una tasca o repte
proposats pel professor-guia amb uns objectius pràctics i reals que al mateix
temps contribueixin al creixement personal i professional dels joves implicats. De
fet, l’opció escollida com a projecte a realitzar pel grup-classe és el muntatge o
l’organització d’una petita representació dramàtica en el teatre del poble on viuen
en benefici de persones discapacitades amb problemes per sobreviure
dignament dins la societat actual. A partir d’aquesta proposta, els alumnes tenen
al seu abast la possibilitat de col·laborar en grups de treball tot seguint un guió i
les pautes descrites pel professor al capdavant del projecte en benefici comú del
grup i de la societat que els envolta. Per tant, si demostren les seves aptituds,
ganes d’esforçar-se diàriament i lluiten per progressar i enfrontar qualsevol
situació a l’hora d’organitzar totes les tasques relacionades amb l’esdeveniment,
aconseguiran sentir-se útils, solidaris i bons comunicadors del missatge moral
implícit a l’obra: l’amor i els sentiments purs que vinculen les persones amb una
mateixa finalitat són l’única arma poderosa per fer visibles els vertaders valors i
principis que haurien de regir el món actual.
Així doncs, els alumnes entendran que la finalitat del projecte va més enllà de
l’avaluació tradicional basada en la memorització d’uns continguts dins una aula
sobre una matèria aïllada i que l’execució del projecte en qüestió suposa saber
valorar la implicació de tots els membres de la comunitat educativa que en
coordinació saben compartir coneixements i experiències, ajudar a vèncer
obstacles i avançar en conjunt per damunt de qualsevol mancança tant a nivell
formatiu emocional com intel·lectual.