Estudi i millora del feedback a l'aula de Filosofia

Show simple item record

dc.contributor Frau Burón, Pablo
dc.contributor.author Merino Dorado, Maria del Mar
dc.date 2015
dc.date.accessioned 2018-06-08T07:06:30Z
dc.date.issued 2018-06-08
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/146774
dc.description.abstract [cat] Estudi i millora del feedback a l'aula de Filosofia és una proposta educativa que compta amb una part teòrica i una vessant pràctica que es complementen per tal de mostrar que l'ús adequat del feedback per part del docent pot ser realment útil per a la millora de la praxis a l'aula de Filosofia al Batxillerat. Tota aquella informació proporcionada pel docent a l'alumne respecte al seu rendiment o performance acadèmica a una activitat determinada que té la finalitat de promoure la seva millora és feedback (Kluger & DeNisi, 1996; Black & William, 1998; Nicol & Macfarlane-Dick, 2006). El present estudi es centrarà principalment en la influència del feedback en el procés d'aprenentatge d'elaboració del comentari de text filosòfic degut a l'especial importància d'aquesta tasca, així com de l'assoliment dels continguts i les competències relacionades amb aquesta per als alumnes que han de realitzar la Prova d'Accés a la Universitat (PAU). La part teòrica de Estudi i millora del feedback a l'aula de Filosofia es centra en la contextualització i presentació dels fonaments i principis bàsics del feedback per tal de justificar la seva utilitat per a la millora del procés d'aprenentatge i del rendiment acadèmic dels alumnes de Filosofia al Batxillerat. La metodologia emprada per tal d'assolir aquest primer objectiu del treball de Fi de Màster consisteix en l'anàlisi de la bibliografia existent més rellevant respecte la temàtica del feedback a l'educació. D'altra banda, la part pràctica del present estudi té com objectiu principal conscienciar al professorat de l'efecte positiu del bon ús del feedback al procés d'aprenentatge d'elaboració del comentari de text filosòfic dels alumnes de Filosofia al Batxillerat degut a la significativa influència d'aquesta eina en l'assoliment i interiorització de les competències necessàries per garantir el seu èxit acadèmic. Per tal de complir amb aquest objectiu es presentaran una selecció de casos pràctics que il·lustren els efectes derivats d'un bon i d'un mal ús del feedback. Aquest segon apartat del treball és fruit dels coneixements adquirits gràcies a les assignatures teòriques del Màster en Formació del Professorat, juntament amb les experiències recollides en el període de pràctiques; així com també de l'anteriorment cursat Màster en Direcció Internacional de Recursos Humans. En aquest sentit, el caràcter pedagògic del Màster en Formació del Professorat i el psicològic propi del Màster en Direcció Internacional de Recursos Humans s'uneixen per proposar als professors de Filosofia una perspectiva que afavoreix la praxis a l'aula així com el rendiment acadèmic de l'alumnat. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 1 - Filosofia i psicologia ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Aprenentatge ca
dc.subject.other Educació ca
dc.subject.other Feedback ca
dc.subject.other Filosofia ca
dc.title Estudi i millora del feedback a l'aula de Filosofia ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-08T10:17:20Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics