Aprofitament didàctic a les exposicions de matemàtiques – Ramon Llull i la quadratura del cercle

Show simple item record

dc.contributor Pol Llompart, Josep Lluís
dc.contributor.author Sastre Tomàs, Jaume
dc.date 2016
dc.date.accessioned 2018-06-08T07:18:40Z
dc.date.available 2018-06-08T07:18:40Z
dc.date.issued 2018-06-08
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/146776
dc.description.abstract [cat] Si l’objectiu de les exposicions matemàtiques són dinamitzar l’aprenentatge dels alumnes, fent-los que puguin aprendre i relacionar conceptes matemàtics amb objectes de la vida quotidiana, per què tenen tan poc interès per part dels docents? Per què no s’utilitzen més com a recurs didàctic? Tenim una varietat d’exposicions per poder comparar? Han estat muntades seguint una estructura per aconseguir l’objectiu de millorar el procés d’ensenyament aprenentatge dels alumnes? Es treu algun profit per part dels alumnes? Es fa algun tipus d’aprofitament didàctic de l’exposició? Com es demanaria l’Anton Aubanell als indicadors competencials: Permeten respondre alguna pregunta? Ajuden a relacionar els coneixements matemàtics amb altres àmbits? Fa raonar als alumnes? ... Totes aquestes preguntes són les que intentarem respondre duent a terme aquest treball de màster. Si sabem que les exposicions tenen un objectiu tan bo, per què no s’utilitzen més? Farem un breu repàs de les exposicions, tant permanents com temporals, de les que tenim constància i que hem pogut abastar a nivell autonòmic, estatal, europeu i mundial. Seguidament, detallarem una proposta didàctica per l’exposició Ramon Llull i la quadratura del cercle, que es realitzarà al Castell de Bellver, a propòsit de l’any Llull, que commemora el 700 anys de la seva mort. Aquesta proposta plantejarà l’aprofitament didàctic de l’exposició per alumnes de dos nivells de secundària, i anirà acompanyada del fulletó de les activitats a realitzar durant l’exposició, així com també les activitats per preparar-la i activitats d’aprofundiment i avaluació a les posteriors classes. Transcrivim algunes de les idees de Pere Puig i Adam i recollides per Claudi Alsina: “Ensenyar no és transmetre; estudiar no és reproduir! Ensenyar i aprendre és, per sobre de tot, compartir, com a persones, aquesta admiració per les matemàtiques i recórrer el camí junts d’aquesta descoberta.” ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 51 - Matemàtiques ca
dc.subject.other Aprofitament didàctic ca
dc.subject.other Ramon Llull ca
dc.subject.other Castell de Bellver ca
dc.subject.other Quadratura del cercle ca
dc.subject.other Exposicions matemàtiques ca
dc.subject.other Exposicions temporals ca
dc.subject.other Exposicions itinerants ca
dc.title Aprofitament didàctic a les exposicions de matemàtiques – Ramon Llull i la quadratura del cercle ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-08T10:17:21Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics