Proposta de material didàctic pel museu dels Calderers: la guia didàctica del professor i el quadern de l’alumne (ESO i batxillerat)

Show simple item record

dc.contributor Moner Mora, Catalina
dc.contributor.author Bauzà Company, Antoni Miquel
dc.date 2016
dc.date.accessioned 2018-06-08T10:06:52Z
dc.date.issued 2018-06-08
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/146798
dc.description.abstract [cat] En el present TFM s’explora la utilització del patrimoni com a recurs didàctic per a les Ciències Socials. En concret, plantegem el disseny d’un material didàctic per recolzar la visita guiada al museu dels Calderers: una guia didàctica del professor i un quadern de l’alumne adaptat als nivells educatius de l’ ESO i el batxillerat. Aquests recursos plantejats s’ajustaran perfectament als continguts curriculars de les diferents matèries encabides dins l’especialitat de les Ciències Socials de cada cicle educatiu, i a les exigències de la funció didàctica que ha establert la didàctica del patrimoni, en general, i de la museografia, en particular. El treball neix amb una doble voluntat: per una banda, pretenem cobrir l’evident buit en la didàctica del museu dels Calderers i , per altra banda, estim convençuts de que eixamplarem el tractament didàctic de la possessió mallorquina, un tema que, en general, pensam que està poc treballat. A través del material didàctic pretenem proporcionar al professorat les eines necessàries per explotar al màxim la riquesa patrimonial que constitueix aquest entorn únic. La guia didàctica li oferirà una visió orgànica sobre la possessió dels Calderers i de tot l’espai museïtzat. Alhora, li suggerirà possibles activitats per a desenvolupar abans de la sortida, durant i després de la sortida. L’altre material que hem dissenyat, el quadern de l’alumne, està pensat per reforçar el missatge transmès durant la visita guiada per l’espai museïtzat. Es proposaran una sèrie de fitxes didàctiques amb la intenció de facilitar que l’alumne capti amb més deteniment i eficàcia el missatge expositiu i, alhora, pugui assolir aprenentatges significatius a través de la reconstrucció de les experiències personals que té a l’hora d’interactuar amb el medi social. Aquests recursos didàctics han de possibilitar que la visita guiada deixi de ser un mer instrument didàctic pensat per aprofundir en la recopilació de dades i d’informació, per avançar envers un model didàctic centrat en l’experimentació, l’educació interdisciplinària, integral, etc., que la societat del coneixement del segle XXI necessita. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 9 - Geografia i història ca
dc.subject.other Didàctica de les ciències socials ca
dc.subject.other Didàctica del patrimoni ca
dc.subject.other Didàctica de la museografia ca
dc.subject.other Possessió mallorquina ca
dc.subject.other Museu dels Calderers ca
dc.subject.other Guia didàctica ca
dc.subject.other Quadern de l’alumne ca
dc.title Proposta de material didàctic pel museu dels Calderers: la guia didàctica del professor i el quadern de l’alumne (ESO i batxillerat) ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-15T06:24:00Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics