dc.contributor |
Camps Moranta, Gabriel |
|
dc.contributor.author |
Cerdà Amengual, Agnès Agustina
|
|
dc.date |
2016 |
|
dc.date.accessioned |
2018-06-08T10:56:03Z |
|
dc.date.issued |
2018-06-08 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/146806 |
|
dc.description.abstract |
[cat] L'expressió oral és una de les quatre habilitats lingüístiques juntament amb
la comprensió oral i escrita i l'expressió escrita. A més, com expliquen Vilà i
Santasusana et al., la llengua oral formal “no és una varietat apresa o
desenvolupada per tots els humans de manera espontània” sinó que és “una
habilitat que es troba molt més en persones amb una sòlida formació
acadèmica escrita” (2002:27). Així, podem considerar que la llengua oral
informal l'aprenen fora de l'escola, en un àmbit familiar. En canvi, no tots els
nins i adolescents tenen l'oportunitat d'aprendre la llegua oral formal a casa i és
a través de la llengua oral formal que “es compra i es ven, es forja la cultura,
s'embasta la política i s'expressa el poder”. Per tant, “el domini d'aquesta
oralitat esdevé [...] un element d'integració o de discriminació social” (Vilà i
Santasusana i Castellà, 2014:16). Per això, consider fonamental el treball
d'aquesta habilitat durant l'educació secundària obligatòria. A més, la normativa
curricular marca el treball d'aquesta habilitat. De fet, amb la Llei orgànica de
millora de la qualitat educativa (LOMQE) i amb l'enfocament comunicatiu i
competencial aquesta habilitat adquireix importància en els currículums de
secundària. Tot i això, “Segons Palou i Ballesteros (2005), la major part del
professorat considera un problema la didàctica de les destreses orals: com
enfocar-les, com organitzar activitats sense que la classe es desorganitzi i com
aconseguir que comportin una millora avaluable en la parla de l'alumnat” (Vilà i
Santasusana i Castellà, 2014:20). A tot això hem d'afegir “l'absència d'una
tradició docent i d'una formació inicial específica en l'ensenyament sistemàtic
d'aquesta habilitat lingüística” (2014:20). En conclusió, la llengua oral és una
habilitat que s'ha de treballar a les aules si volem aconseguir un món més
democràtic i igualitari, on tots els infants dominin totes les habilitats i
aconsegueixin una socialització completa. Per això, el meu TFM anirà
encaminat a treballar aquesta habilitat lingüística mitjançant una seqüència
didàctica dedicada a l'argumentació oral. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
8 - Lingüística i literatura |
ca |
dc.subject.other |
Oralitat |
ca |
dc.subject.other |
Formalitat |
ca |
dc.subject.other |
Didàctica |
ca |
dc.subject.other |
Argumentació |
ca |
dc.title |
La llengua oral formal. Proposta de treball sobre l'argumentació |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2018-05-15T06:24:06Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|