La novel·la històrica i la seva didàctica: el cas de la trilogia The Century

Show simple item record

dc.contributor Serra Busquets, Sebastià
dc.contributor.author Padilla Sánchez, Alonso José
dc.date 2016
dc.date.accessioned 2018-06-08T11:07:58Z
dc.date.issued 2018-06-08
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/146808
dc.description.abstract [cat] La novel·la històrica és un gènere literari molt consumit per tot el món des dels seus inicis fins a l’actualitat. La seva presència es troba en qualsevol casa, llibreria, biblioteca i cada vegada més autors s’atreveixen amb ella. Però la seva aparició en les aules només es centra en les matèries lingüístiques. En aquest treball es defensarà la introducció d’aquest tipus d’obra dins de la matèria de Ciències Socials i enfocar-la a l’estudi històric a partir de l’ajuda de tres metodologies de treball cooperatiu (per atendre al màxim a la diversitat): el mètode per projectes, l’aprenentatge basat en problemes i l’aprenentatge per casos. En aquest cas, a partir de la trilogia The Century de Ken Follett, s’aproparan els esdeveniments del s. XX als alumnes (englobats dins els currículums de 4t d’ESO i 1r de Batxillerat), mesclant la metodologia històrica i una perspectiva un poc més narrativa per sortir de les classes expositives tradicionals. Amb aquest canvi es passaria a donar el protagonisme a l’alumne amb el suport del docent, el qual només serà el guia dels estudiants, perquè aquests, a partir de diferents grups, rols, reunions i activitats, pugin ser els creadors del seu propi coneixement i dur a terme el procés d’ensenyament – aprenentatge a partir de la combinació de diferents metodologies i la novel·la històrica, un interessant recurs oblidat pels professors de Ciències Socials. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 9 - Geografia i història ca
dc.subject.other Novel·la històrica ca
dc.subject.other Aprenentatge basat en projectes ca
dc.subject.other Aprenentatge basat en problemes ca
dc.subject.other Aprenentatge basat en casos ca
dc.subject.other Treball cooperatiu ca
dc.title La novel·la històrica i la seva didàctica: el cas de la trilogia The Century ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-15T06:24:07Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics