[cat] El còmic és present a tots els països i cultures i el seu codis són entesos per tots
els joves venguin d’on venguin. A dia d’avui els joves estan acostumats a la cultura
audiovisual. Per què no podem aprofitar aquesta universalitat en profit d’una bona
docència? El còmic com a mitjà de expressió és multidisciplinari, toca moltes
competències claus i les seves dimensions, i fomenta la creativitat, un del pilars en
que s’ha de fonamentar l’educació moderna. La realització d’un còmic implica tot
un seguit de tasques com són l’establiment d’una idea, la recollida d’informació
sobre el tema a tractar, la realització d’un guió, la planificació, presa de decisions,
distribució i seqüenciació en vinyetes, etc.
La realitat a l’interior d’un aula és que està conformada per una gran
heterogeneïtat de membres, representada en diferents cultures, idiomes i costums,
,la diversitat de l’alumnat es veu també en la existència de alumnes amb
necessitats especials, que fan que el docent tengui que adaptar el seu missatge a
diferents nivells. El còmic permet atendre a la diversitat, podem realitzar activitats
amb còmics que ens permetran una millor integració dels alumnes nouvinguts que
tenen dificultats amb l’ idioma, també és un bon instrument per als alumnes amb
problemes de comprensió lectora o dificultats auditives.
L’objectiu d’aquest treball és la realització d’un bloc educatiu on es posi a l’abast
de la comunitat educativa, la informació necessària per a treballar amb aquest
tipus de tècniques. Aquest bloc explicarà perquè és una bona elecció la utilització
d’aquestes tècniques, com és fa un còmic, quins recursos es poden fer servir, ja
siguin bibliogràfics o digitals, així com a propostes docents per a diferents
assignatures, etc. En cap moment l’ intenció és que el visitant del bloc dibuixi bé,
per això ja hi ha altres disciplines, sino posar al seu abast tota l’ informació
necessària per a fer servir de manera adequada aquest mitjà de comunicació
universal sigui quin sigui el seu nivell artístic i l’assignatura a tractar.