[cat] Cercles Restauratius, un recurs per a millorar la convivència a secundària,
pretén proporcionar eines per tal d’aproximar el concepte de Justícia
Restaurativa al món educatiu. El treball es centra en els cercles restauratius, un
tipus de pràctica, que pot ser tant preventiva com resolutiva de conflictes i
permet enfortir els vincles afectius entre els participants i incrementar o crear
un clima de confiança.
A través de la formació, l’observació i fent un anàlisi i una valoració de la
pràctica a primària, el document fa una proposta de treball a secundària.
Aquesta proposta pretén formar a tota la comunitat educativa en la matèria,
per arribar a permetre a la víctima expressar què sent i com es sent al seu
agressor, i fer així que els agressors puguin veure les conseqüències dels seus
actes per tal de poder resoldre la situació de conflicte i no tornar a cometre
aquests actes.
[eng] Restorative circles intend to be a resource to improve coexistence in
secondary education as well as a tool to introduce the concept of Restorative
Justice into schools. This dissertation focuses on restorative circles, which can
be either preventive or restorative and help to strengthen affective links
between participants and create an atmosphere of trust.
This dissertation aims to be a valid proposal for secondary schools based on
education, observation and analysis in primary schools.
The main idea of this proposal is training all the members of a school
community in order to enable the victims to express their feelings and their
reactions to the aggressors, thus the aggressors can see the consequences of
their acts, the conflict can be solved and these acts never repeated again.