L'ensenyament de la gramàtica. Un recorregut per les lleis educatives i els llibres de text

Show simple item record

dc.contributor Amengual Buñola, Guillermo Alejandro
dc.contributor.author Simó Horrach, Catalina Isabel
dc.date 2016
dc.date.accessioned 2018-06-11T10:22:18Z
dc.date.issued 2018-06-11
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/146846
dc.description.abstract [cat] L’ensenyament de la gramàtica ha estat una de les preocupacions constants dels professors i formadors de l’àrea de llengua, entre els quals trobam els professors de secundària. La funció de la gramàtica en el procés d’ensenyament-aprenentatge de llengües ha estat una qüestió tradicionalment controvertida i en moltes ocasions s’ha criticat la seva aparició en els plans curriculars i s’ha dubtat de la seva relació amb la millora de la competència comunicativa a causa del seu ensenyament mecànic i poc significatiu. Amb l’arribada de l’enfocament comunicatiu, es comença a parlar d’un model d’ensenyament gramatical basat en la reflexió lingüística i la construcció d’un metallenguatge que ha de tenir com a objectiu la millora de la competència comunicativa per part dels discents. Per això, farem un repàs del tractament que ha rebut la gramàtica dins les diferents lleis educatives (LOGSE, LOE, LOMCE) i llurs plans curriculars, així com també avaluarem com han treballat i treballen la gramàtica els llibres de text corresponents a aquestes lleis educatives. D’aquesta manera observarem si s’ha produït, realment, una evolució a l’hora de treballar l’aspecte gramatical o no. Endemés, inclourem una proposta a partir de seqüències didàctiques que podria millorar els continguts que van apareixent als llibres de text. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 8 - Lingüística i literatura ca
dc.subject.other Ensenyament de la gramàtica ca
dc.subject.other Competència comunicativa ca
dc.subject.other Lleis educatives ca
dc.subject.other Llibres de text ca
dc.subject.other Seqüències didàctiques ca
dc.title L'ensenyament de la gramàtica. Un recorregut per les lleis educatives i els llibres de text ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-15T06:24:58Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics