dc.contributor |
Cirer Amer, Maria Magdalena |
|
dc.contributor.author |
Castell Orell, Francisca
|
|
dc.date |
2016 |
|
dc.date.accessioned |
2018-06-11T12:24:25Z |
|
dc.date.issued |
2018-06-11 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/146864 |
|
dc.description.abstract |
[cat] «Jo sóc aquest que em dic...» és un treball que s’estructura a partir de dos
objectius fonamentals. D’una banda, pretén ésser un estudi bibliogràfic sobre
l’educació literària i les possibilitats didàctiques de la teoria del subjecte líric. I,
de l’altra, esdevenir una proposta de treball de la poesia adreçada a l’alumnat
de quart des d’una vessant lúdica i creativa i a partir del format de tallers
literaris.
Els textos literaris, com assenyalen Ibarra i Ballester, ens poden
permetre dotar els alumnes de les eines crítiques i els «instruments
cognoscitius bàsics» per a la comprensió de la realitat circumdant (2010: 12).
És sota aqueta premissa que la proposta didàctica que desenvoluparem vol
prendre com a fil conductor el gènere poètic i, en especial, les obres d’autors
del segle XX que tenen com a nucli temàtic la creació poètica i la construcció
identitària.
Amb el format de tallers de creació literària i una metodologia basada en
el protagonisme de l’aprenent, el nostre principal objectiu és que els alumnes,
des d’un vessant lúdic i pràctic, puguin assolir una comprensió del gènere líric
en el màxim de la seva complexitat i puguin arribar a valorar-lo com a eina
d’(auto)coneixement.
En aquest sentit, la revisió bibliogràfica que farem a l’estat de la qüestió
—i que haurà de tenir en compte l’evolució històrica de l’ensenyament de la
literatura, les noves perspectives metodològiques, les aplicabilitats didàctiques
de la noció de gènere i la teoria del subjecte líric— ens haurà de servir per
definir les bases que han de sustentar la nostra proposta didàctica. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject |
8 - Lingüística i literatura |
ca |
dc.title |
"Jo sóc aquest que em dic..." Proposta didàctica per al treball de la poesia a quart d’ESO |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2018-05-15T06:25:13Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.subject.keywords |
Didàctica |
|
dc.subject.keywords |
Poesia |
|
dc.subject.keywords |
Jo poètic |
|
dc.subject.keywords |
Comprensió lectora |
|
dc.subject.keywords |
Expressió escrita |
|
dc.subject.keywords |
Tallers literaris |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|