"Jo sóc aquest que em dic..." Proposta didàctica per al treball de la poesia a quart d’ESO

Show simple item record

dc.contributor Cirer Amer, Maria Magdalena
dc.contributor.author Castell Orell, Francisca
dc.date 2016
dc.date.accessioned 2018-06-11T12:24:25Z
dc.date.issued 2018-06-11
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/146864
dc.description.abstract [cat] «Jo sóc aquest que em dic...» és un treball que s’estructura a partir de dos objectius fonamentals. D’una banda, pretén ésser un estudi bibliogràfic sobre l’educació literària i les possibilitats didàctiques de la teoria del subjecte líric. I, de l’altra, esdevenir una proposta de treball de la poesia adreçada a l’alumnat de quart des d’una vessant lúdica i creativa i a partir del format de tallers literaris. Els textos literaris, com assenyalen Ibarra i Ballester, ens poden permetre dotar els alumnes de les eines crítiques i els «instruments cognoscitius bàsics» per a la comprensió de la realitat circumdant (2010: 12). És sota aqueta premissa que la proposta didàctica que desenvoluparem vol prendre com a fil conductor el gènere poètic i, en especial, les obres d’autors del segle XX que tenen com a nucli temàtic la creació poètica i la construcció identitària. Amb el format de tallers de creació literària i una metodologia basada en el protagonisme de l’aprenent, el nostre principal objectiu és que els alumnes, des d’un vessant lúdic i pràctic, puguin assolir una comprensió del gènere líric en el màxim de la seva complexitat i puguin arribar a valorar-lo com a eina d’(auto)coneixement. En aquest sentit, la revisió bibliogràfica que farem a l’estat de la qüestió —i que haurà de tenir en compte l’evolució històrica de l’ensenyament de la literatura, les noves perspectives metodològiques, les aplicabilitats didàctiques de la noció de gènere i la teoria del subjecte líric— ens haurà de servir per definir les bases que han de sustentar la nostra proposta didàctica. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 8 - Lingüística i literatura ca
dc.title "Jo sóc aquest que em dic..." Proposta didàctica per al treball de la poesia a quart d’ESO ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-15T06:25:13Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.subject.keywords Didàctica
dc.subject.keywords Poesia
dc.subject.keywords Jo poètic
dc.subject.keywords Comprensió lectora
dc.subject.keywords Expressió escrita
dc.subject.keywords Tallers literaris
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics