[cat] Ja fa molts anys en els que Espanya es un dels països que encapçala el
llistat de pitjors països europeus en relació a llengües estrangeres. Tot i així la
pitjor habilitat de totes es la competència oral la qual no deixa de ser igual
d’important que les altres destreses. La finalitat principal de l’Anglès com a
llengua estrangera esta enfocada dintre l’Educació en poder comunicar-se els
uns amb el altres no només de manera escrita sinó també oral i aquí, al nostre
país, manca.
De manera personal comparant la meva època d’estudiant amb la meva
actual època de docent i utilitzant enquestes d’opinió d’altres futurs docents vull
demostrar que l’alumnat no es el motiu principal d’aquesta manca adquisitiva. I
finalment un cop extretes hipòtesis prosseguiré amb l’elaboració de la meva
proposta la qual comptarà amb un exemple d’un projecte d’un centre d’ESO del
municipi de Calvià a les Illes Balears (l’IES Bendinat). I després podrem trobar
tot una sèrie de propostes d’activitats dinàmiques per a treballar la destresa
oral dins i fora de l’aula que algunes han estat dutes a terme durant la meva
part pràctica del màster per a extreure les meves pròpies valoracions i
conclusions.