Projeccte interdisciplinari “WhatsApp, una màquina del temps”

Show simple item record

dc.contributor Camps Bosch, Concepció
dc.contributor.author Hebrero Casasayas, Lluïsa
dc.date 2016
dc.date.accessioned 2018-06-12T06:39:43Z
dc.date.issued 2018-06-12
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/146875
dc.description.abstract És incessant la presència de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) en la vida quotidiana occidental. Concretament, l’aplicació tecnològica de WhatsApp és avui en dia una famosa eina de telecomunicació i és bastant utilitzada diàriament. Els adolescents, en especial, troben aquesta app un perfecte mitjà comunicatiu en les seves relacions personals, sobre tot a l’hora de mantenir conversacions privades instantànies a distància. Tenint aquesta realitat present, junt amb les constants propostes educatives que pretenen donar resposta a les necessitats de la societat i l’educació occidentals d’avui en dia, aquest Treball de Fi de Màster és una proposta més dins del moviment transformador que s’està fent pas en la nostra educació i en conseqüència, en la nostra societat. Combinant un aspecte molt present en l’entorn de l’alumne occidental (l’ús diari del WhatsApp), la “Teoria de les Intel·ligències Múltiples” (IM)2 i (finalment però no menys important) les competències clau i els continguts del currículum docent espanyol de l’etapa d’ESO., aquesta proposta és un PROJECTE INTERDISCIPLINARI anomenat “WhatsApp, una màquina del temps” que pretén, en la seva ideació i consecució teòriques, oferir una altra original manera d’acostar-nos a tots els alumnes i, sobre tot, d’aconseguir que aquests aprenguin a veure la vida com aquell complex i bell sistema que és: una mena de calidoscopi brillant i multicolor que ens ofereix Coneixement, Ciència, Esperit, Literatura, Aventura, Art.... i, per suposat, viatges en el temps. D’aquesta manera, en el present projecte els MITJANS DE TELECOMUNICACIÓ es converteixen en una màquina del temps que transportarà als alumnes a llarg de la Història de l’Home occidental, repassant molts dels CONTINGUTS CURRICULARS que ja hauran anat estudiant durant l’etapa d’ESO., i enfortint al mateix temps les INTEL·LIGÈNCIES MÚLTIPLES i COMPETÈNCIES CLAU de cada un d’ells. Oferint una visió global i interdisciplinària de la història de les telecomunicacions, tot l’alumnat, sense excepcions, podrà gaudir d’una experiència d’APRENENTATGE SIGNIFICATIU i INTEGRAL. Fomentant sempre en l’espai educatiu els valors de la Convivència, la Cooperació, la Inclusió, el Diàleg, la Companyonia, la Imaginació i la Creativitat... potser els hi interessarà saber que, per arribar a la comoditat i velocitat del cèlebre WhatsApp actual, l’Home ha hagut de recórrer un llarg camí que ens remunta fins a la mateixa Prehistòria. I és que pot ser l’habilitat d’aprendre (la competència clau d’Aprendre a aprendre – IMATGE 0.0) gaudeixi de gran significativitat si la desenvolupem a través de la cultura, i no mitjançant la simple instrucció(*), l’aprenentatge sense contextualitzacions ni sentits. Concreció: El present projecte interdisciplinari ha estat dissenyat per esser dut a terme - hipotèticament parlant - per el departament de Geografia i Història de qualsevol institut d’Espanya. En concret, el nivell seleccionat per a la seva ideació i consecució teòriques és el de 4rt (Quart) d’ESO., i el currículum oficial emprat és el de la nova llei L.O.M.C.E. Aquest està pensat per esser – hipotèticament - executat durant les darreres setmanes del 3er (Tercer) trimestre (mesos maig-juny) de qualsevol any acadèmic, i la seva durada es calcula d’abastar aprox. 3 setmanes (9-10 sessions en total, de 55 minuts cadascuna3 ). Aquestes condicions específiques han estat escollides per qüestions de preferència personal: el projecte és, en gran part, un repàs global dels continguts de l’etapa d’ESO. i, a més, es susceptible de convertir-se en una enriquidora experiència per a tot un alumnat que, quasi arribat l’estiu, es troba a punt de tancar una important etapa de la seva vida i d’endinsar-se dins d’una realitat a on l’aprenentatge continu és obligatori i imprescindible. No obstant això, qualsevol d’aquests aspectes (i d’altres que s’esmentaran més endavant) pot esser modificat segons preferències. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 9 - Geografia i història ca
dc.subject.other Projecte Interdisciplinari ca
dc.subject.other Continguts curriculars ca
dc.subject.other Mitjans de telecomunicació ca
dc.subject.other Intel·ligències múltiples ca
dc.subject.other Competències clau ca
dc.subject.other Aprenentatge significatiu ca
dc.subject.other Imatge 0.0 ca
dc.title Projeccte interdisciplinari “WhatsApp, una màquina del temps” ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-17T10:33:12Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics