Programes de formació professional i ocupacional per a l'alumnat amb NESE i estratègies per atendre la diversitat en la FPT. Una proposta de formació per al professorat de FPB “específica”

Show simple item record

dc.contributor Bauzà Sampol, Antoni
dc.contributor.author Bonilla Christensen, Sandra
dc.date 2016
dc.date.accessioned 2018-06-12T07:58:04Z
dc.date.available 2018-06-12T07:58:04Z
dc.date.issued 2018-06-12
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/146889
dc.description.abstract [cat] El present treball final de màster pretén donar una visió actual sobre les alternatives que, cada vegada amb major freqüència, s’oferten fora de l’educació secundària obligatòria a l’alumnat d’entre 15 i 21 anys amb necessitats específiques de suport educatiu. L’alternativa més recent en aquest sentit és la FPB dirigida a alumnes amb necessitats educatives especials derivades de discapacitat intel·lectual, alternativa que constitueix l’eix vertebrador d’aquest treball. Es comença fent un breu repàs sobre les mesures d’atenció a la diversitat a l’ESO implantades per les diverses i canviants normatives des de la LOGSE (1990) fins l’actualitat. A continuació es presenten els diversos camins als quals pot optar l’alumnat amb NESE des de l’ESO, destacant les tempranes edats en que aquests alumnes tenen l’opció d’abandonar aquesta etapa educativa obligatòria i posant especial atenció en la recent FPB, la qual ve a ocupar el lloc dels antics PQPI. En aquest punt, és important destacar les incongruències entre la normativa i l’acció pedagògica real, on aquesta segona s’enfronta a situacions pobrament regulades i a les quals, independentment d’això, s’ha de donar una resposta educativa. El segon eix vertebrador d’aquest treball és el professorat de FPB que ha de desenvolupar aquesta resposta a la diversitat, en determinats casos amb una manca de formació important en les necessitats del seu alumnat i les metodologies adequades. És per això que es dedica un apartat a una de les metodologies més exitoses per donar resposta a la diversitat de l’alumnat: el treball cooperatiu. Finalment, i en relació amb aquest segon eix vertebrador, es presenta un Programa de Formació per al professorat de la FPB del centre concertat La Puríssima amb el títol: Estratègies Docents per a atendre a la diversitat en la FPB “especifica”. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 376 - Educació especial ca
dc.subject 377 - Formació professional ca
dc.subject.other Formació Professional Bàsica -FPB- ca
dc.subject.other Atenció a la diversitat ca
dc.subject.other Necessitats educatives especials ca
dc.subject.other Formació del professorat ca
dc.subject.other Aprenentatge cooperatiu ca
dc.title Programes de formació professional i ocupacional per a l'alumnat amb NESE i estratègies per atendre la diversitat en la FPT. Una proposta de formació per al professorat de FPB “específica” ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-17T10:33:25Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics