[cat] L‟aprenentatge basat en problemes (ABP) és una metodologia centrada en
l‟estudiant que promou l‟aprenentatge significatiu i que utilitza la resolució de
problemes com a mètode d‟aprenentatge. Els models sobre l‟aprenentatge,
com ara el conductisme, l‟aprenentatge social i el cognitivisme afirmen que
l‟aprenentatge és una adquisició de coneixement perdurable en el temps. Això,
es pot aconseguir a través de la motivació, que redunda en una major atenció i
retenció i reproducció.
L‟estil d‟aprenentatge és la forma amb la qual aprèn millor cada estudiant. Hi ha
estudiants que aprenen més fàcilment visualitzant o bé xerrant, altres treballant
en grup o individualment. L‟estil d‟aprenentatge de cada persona depèn de la
forma en que percep, compren, organitza i processa la informació.
L‟objectiu d‟aquest treball de fi de màster és fer una proposta per integrar els
diferents estils d‟aprenentatge en una dinàmica d‟aprenentatge basat en
problemes per a l‟àrea de Tecnologia i per a segon de secundària. S‟ha de tenir
en compte, que no és possible realitzar cada una de les tasques de la
metodologia d‟ABP de diverses maneres per adaptar-se als diferents estils
d‟aprenentatge. Per tant, la solució que es proposa és que cada una de les
fases s‟adapti a un estil d‟aprenentatge diferent, de manera que en global, tots
els estudiants s‟acabin sentint representats. Així, s‟espera motivar millor els
estudiants i obtenir un aprenentatge més significatiu i, per tant, més durador. A
més d‟atendre la diversitat d‟estils d‟aprenentatge, es pretén també defugir de
la mera memorística i passar a la comprensió real.