Integració dels diferents estils d‟aprenentatge en una metodologia d‟aprenentatge basat en problemes. Una proposta per a l‟àrea de tecnologia

Show simple item record

dc.contributor Torrens Caldentey, Gabriel
dc.contributor.author Servera Maimó, Magdalena
dc.date 2016
dc.date.accessioned 2018-06-12T08:11:59Z
dc.date.issued 2018-06-12
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/146890
dc.description.abstract [cat] L‟aprenentatge basat en problemes (ABP) és una metodologia centrada en l‟estudiant que promou l‟aprenentatge significatiu i que utilitza la resolució de problemes com a mètode d‟aprenentatge. Els models sobre l‟aprenentatge, com ara el conductisme, l‟aprenentatge social i el cognitivisme afirmen que l‟aprenentatge és una adquisició de coneixement perdurable en el temps. Això, es pot aconseguir a través de la motivació, que redunda en una major atenció i retenció i reproducció. L‟estil d‟aprenentatge és la forma amb la qual aprèn millor cada estudiant. Hi ha estudiants que aprenen més fàcilment visualitzant o bé xerrant, altres treballant en grup o individualment. L‟estil d‟aprenentatge de cada persona depèn de la forma en que percep, compren, organitza i processa la informació. L‟objectiu d‟aquest treball de fi de màster és fer una proposta per integrar els diferents estils d‟aprenentatge en una dinàmica d‟aprenentatge basat en problemes per a l‟àrea de Tecnologia i per a segon de secundària. S‟ha de tenir en compte, que no és possible realitzar cada una de les tasques de la metodologia d‟ABP de diverses maneres per adaptar-se als diferents estils d‟aprenentatge. Per tant, la solució que es proposa és que cada una de les fases s‟adapti a un estil d‟aprenentatge diferent, de manera que en global, tots els estudiants s‟acabin sentint representats. Així, s‟espera motivar millor els estudiants i obtenir un aprenentatge més significatiu i, per tant, més durador. A més d‟atendre la diversitat d‟estils d‟aprenentatge, es pretén també defugir de la mera memorística i passar a la comprensió real. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 62 - Enginyeria. Tecnologia ca
dc.subject.other Aprenentatge basat en problemes ca
dc.subject.other Estils d‟aprenentatge ca
dc.subject.other Aprenentatge significatiu ca
dc.subject.other Atenció a la diversitat ca
dc.subject.other Tecnologia ca
dc.title Integració dels diferents estils d‟aprenentatge en una metodologia d‟aprenentatge basat en problemes. Una proposta per a l‟àrea de tecnologia ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-17T10:33:25Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics