| dc.contributor |
Torrens Caldentey, Gabriel |
|
| dc.contributor.author |
Servera Maimó, Magdalena
|
|
| dc.date |
2016 |
|
| dc.date.accessioned |
2018-06-12T08:11:59Z |
|
| dc.date.issued |
2018-06-12 |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/146890 |
|
| dc.description.abstract |
[cat] L‟aprenentatge basat en problemes (ABP) és una metodologia centrada en
l‟estudiant que promou l‟aprenentatge significatiu i que utilitza la resolució de
problemes com a mètode d‟aprenentatge. Els models sobre l‟aprenentatge,
com ara el conductisme, l‟aprenentatge social i el cognitivisme afirmen que
l‟aprenentatge és una adquisició de coneixement perdurable en el temps. Això,
es pot aconseguir a través de la motivació, que redunda en una major atenció i
retenció i reproducció.
L‟estil d‟aprenentatge és la forma amb la qual aprèn millor cada estudiant. Hi ha
estudiants que aprenen més fàcilment visualitzant o bé xerrant, altres treballant
en grup o individualment. L‟estil d‟aprenentatge de cada persona depèn de la
forma en que percep, compren, organitza i processa la informació.
L‟objectiu d‟aquest treball de fi de màster és fer una proposta per integrar els
diferents estils d‟aprenentatge en una dinàmica d‟aprenentatge basat en
problemes per a l‟àrea de Tecnologia i per a segon de secundària. S‟ha de tenir
en compte, que no és possible realitzar cada una de les tasques de la
metodologia d‟ABP de diverses maneres per adaptar-se als diferents estils
d‟aprenentatge. Per tant, la solució que es proposa és que cada una de les
fases s‟adapti a un estil d‟aprenentatge diferent, de manera que en global, tots
els estudiants s‟acabin sentint representats. Així, s‟espera motivar millor els
estudiants i obtenir un aprenentatge més significatiu i, per tant, més durador. A
més d‟atendre la diversitat d‟estils d‟aprenentatge, es pretén també defugir de
la mera memorística i passar a la comprensió real. |
ca |
| dc.format |
application/pdf |
|
| dc.language.iso |
cat |
ca |
| dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
| dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
| dc.rights |
all rights reserved |
|
| dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
| dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
| dc.subject |
62 - Enginyeria. Tecnologia |
ca |
| dc.subject.other |
Aprenentatge basat en problemes |
ca |
| dc.subject.other |
Estils d‟aprenentatge |
ca |
| dc.subject.other |
Aprenentatge significatiu |
ca |
| dc.subject.other |
Atenció a la diversitat |
ca |
| dc.subject.other |
Tecnologia |
ca |
| dc.title |
Integració dels diferents estils d‟aprenentatge en una metodologia d‟aprenentatge basat en problemes. Una proposta per a l‟àrea de tecnologia |
ca |
| dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
| dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
| dc.date.updated |
2018-05-17T10:33:25Z |
|
| dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
| dc.embargo |
2050-01-01 |
|
| dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|