[eng] Diversity is a natural characteristic of any ecosystem. As nature, society is as
well diverse and for some reason, humankind has historically looked for unity.
The idea of unity in the educational sphere has developed into the concept of
„inclusive school‟, which tries to provide every student with equal opportunities
under the realms of equity. However, teachers face a challenging job when
dealing with such variety of students in their lessons. Even though educators
have the support of institutions, they need to know deeply the type difficulties
pupils may present and use the required tools to overcome them. Dyslexia is a
specific difficulty linked to language and information processing, sequencing
and memory. The specific educational support needs that each student has
should to be attended by inclusive teaching practices, involving differentiation
and adaptations to help students achieve their potential.
La diversitat és una característica natural de qualsevol ecosistema. Així com la
natura, la societat també és diversa i per alguna raó, l’ésser humà ha cercat
unitat al llarg de la història. La idea d’unitat es materialitza en els sistemes
educatius a través del concepte d’ “escola inclusiva”, que tracta de proporcionar
iguals oportunitats a tot l’alumnat de forma equitativa. Tanmateix, suposa un
gran repte pel professorat treballar amb tal varietat d’estudiants a l’aula. Encara
que els educadors compten amb el suport de les institucions educatives, és
necessari que aquests coneguin les dificultats del alumnat amb profunditat i
utilitzin les eines adients per superar-les. La dislèxia és una dificultat específica
d’aprenentatge que relacionada amb el processament del llenguatge i de la
informació, així com la memòria i la seqüenciació. Aquestes dificultats demanen
una sèrie de necessitats educatives especials, que el professorat haurà
d’atendre a través del coneixement de les mateixes i una sèrie d’estratègies
que donaran forma al seu estil d’ensenyament i metodologia.