Dealing with Special Educational Needs in the Inclusive English as a Foreign Language Classroom: Dyslexia

Show simple item record

dc.contributor Cortés Pomacóndor, Susana María
dc.contributor.author Puigserver Nadal, Ana María
dc.date 2016
dc.date.accessioned 2018-06-12T11:56:31Z
dc.date.available 2018-06-12T11:56:31Z
dc.date.issued 2018-06-12
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/146911
dc.description.abstract [eng] Diversity is a natural characteristic of any ecosystem. As nature, society is as well diverse and for some reason, humankind has historically looked for unity. The idea of unity in the educational sphere has developed into the concept of „inclusive school‟, which tries to provide every student with equal opportunities under the realms of equity. However, teachers face a challenging job when dealing with such variety of students in their lessons. Even though educators have the support of institutions, they need to know deeply the type difficulties pupils may present and use the required tools to overcome them. Dyslexia is a specific difficulty linked to language and information processing, sequencing and memory. The specific educational support needs that each student has should to be attended by inclusive teaching practices, involving differentiation and adaptations to help students achieve their potential. La diversitat és una característica natural de qualsevol ecosistema. Així com la natura, la societat també és diversa i per alguna raó, l’ésser humà ha cercat unitat al llarg de la història. La idea d’unitat es materialitza en els sistemes educatius a través del concepte d’ “escola inclusiva”, que tracta de proporcionar iguals oportunitats a tot l’alumnat de forma equitativa. Tanmateix, suposa un gran repte pel professorat treballar amb tal varietat d’estudiants a l’aula. Encara que els educadors compten amb el suport de les institucions educatives, és necessari que aquests coneguin les dificultats del alumnat amb profunditat i utilitzin les eines adients per superar-les. La dislèxia és una dificultat específica d’aprenentatge que relacionada amb el processament del llenguatge i de la informació, així com la memòria i la seqüenciació. Aquestes dificultats demanen una sèrie de necessitats educatives especials, que el professorat haurà d’atendre a través del coneixement de les mateixes i una sèrie d’estratègies que donaran forma al seu estil d’ensenyament i metodologia. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso eng ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 376 - Educació especial ca
dc.subject 8 - Lingüística i literatura ca
dc.subject.other Differentiation ca
dc.subject.other Dyslexia ca
dc.subject.other Inclusion ca
dc.subject.other Learning difficulties ca
dc.subject.other SEN ca
dc.title Dealing with Special Educational Needs in the Inclusive English as a Foreign Language Classroom: Dyslexia ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-17T10:34:01Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics