[cat] La societat espanyola presenta un elevat analfabetisme científic, la qual cosa
provoca una baixa comprensió i un desconeixement de la importància que té la
ciència a la societat i, per tant, repercuteix sobre la seva capacitat de presa de
decisions d’índole científica. Les causes d’aquest analfabetisme són vàries i
entre elles cal destacar la manca d’una educació científica correcta, la qual
cosa pot ser deguda, entre altres, a que no s’assoleix la competència científica.
Aquesta competència inclou l’aprenentatge dels coneixements científics i de la
forma de treballar dels científics, així com la valoració de la importància social
de la ciència. En el present treball s’analitza l’aprenentatge de la competència
científica a les sessions pràctiques mitjançant una recerca bibliogràfica. A més,
per mitjà d’uns qüestionaris realitzats a alumnes d’ESO i de batxillerat, es posa
de manifest com els alumnes valoren positivament la ciència però presenten un
elevat desconeixement dels científics i les investigacions actuals. Front a
aquests fets, es presenten una sèrie d’activitats i xerrades encaminades a
millorar l’assoliment de la competència científica a través del foment del treball
pràctic, de l’interès per la ciència i del coneixement de la ciència actual.