[cat] En aquest treball s’analitza el caràcter interdisciplinari i transversal en
l’estudi dels continguts, tant conceptuals com procedimentals i actitudinals, de la
meteorologia al llarg del currículum d’educació secundària de les Illes Balears.
El tractament del concepte de meteorologia al currículum de les Illes
Balears es treballa a les diferents matèries de Ciències Naturals i de Ciències
Socials mostrant així el seu caràcter interdisciplinari i transversal. No obstant
això, el tractament que es proposa sobre aquest concepte permet la col·laboració
entre altres departaments didàctics com el de Llengües Estrangeres, el de
Llengua Catalana i Castellana o el de Matemàtiques. Aquesta estreta
col·laboració entre els diferents departaments permet treballar en una sola
proposta didàctica el desenvolupament de totes les competències bàsiques de
l’educació.
Després d’una anàlisi detallada del currículum de les Illes Balears, de
diferents llibres de text i diversos articles d’investigació educativa, es proposen
una sèrie d’activitats, organitzades en diferents assignatures, basades en la
presa i tractament de dades meteorològiques i en la lectura i escriptura de
diferents articles sobre el tema, amb l’objectiu d’estudiar un fenomen atmosfèric
advers i observar les característiques climàtiques del territori.